تعریق زیاد بدن قابل درمان است؟

یک فوق تخصص جراحی قفسه‌ سینه گفت: در حال حاضر درمان‌های متفاوتی برای بیماری بیش‌تعریقی بدن وجود دارد، این بیماری در دنیا شایع است و روش‌های درمانی مختلف با تحقیقات زیادی وجود دارد و پیشرفت‌های مؤثری در بخش جراحی نیز داشته است.

بهنام یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به علل بروز بیماری بیش‌تعریقی در افراد اظهار کرد: بیش‌تعریقی یک بیماری شایع در جامعه و آزاردهنده است و افراد مبتلا به این بیماری در طول زندگی تجربه‌های تلخی را کسب می‌کنند و این اتفاق موجب سردرگمی آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه تعریق می‌تواند در هر ناحیه‌ای از بدن باشد و موجب آزار فرد شود، افزود: تعریق تجربه‌ای است که همه افراد در زندگی با آن مواجه می‌شوند و زمانی بیماری محسوب می‌شود که موجب مختل شدن زندگی روزمره فرد شود، لذا فرد باید به پزشک مراجعه کند تا نوع بیماری او مشخص شود، زیرا بعضی از بیماری‌ها در تقسیم‌بندی اولیه قرار می‌گیرند و نوعی از بیماری‌ها در گروه ثانویه هستند.

فوق تخصص جراحی قفسه سینه تصریح کرد: بیماری اولیه تعریق بدن یک بیماری موضعی بوده و شایع‌ترین انواع آن در کف دست، کف پا و زیر بغل است، این بیماری به شکل موضعی می‌تواند در صورت افراد نیز بروز کند، نوع دیگر تعریق به شکل ثانویه و در تمام بدن است.

وی خاطرنشان کرد: در نوع ثانویه، تعریق افراد زمینه بیماری‌های دیگر مانند پرکاری تیروئید، دیابت، مصرف دارو و بیماری‌های غدد است که این بیماری‌ها می‌تواند عامل ایجاد تعریق در بدن انسان شود.

یزدانی با تاکید بر اینکه تعریق بدن یک بیماری ژنتیکی است، گفت: علائم این بیماری از دوران کودکی وجود دارد و در دوران بلوغ تشدید می‌شود و با بالا رفتن سن ادامه پیدا می‌کند، تعریق بدن در بازه زمانی خاصی اتفاق می‌افتد، وقتی بیمار می‌خواهد کار خاصی انجام دهد یا استرس دارد تعریق بدن زیادتر می‌شود و حملات تعریق در این مواقع به مراتب بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه یک بیمار می‌تواند هر روز با این مسائل مواجه شود و بیماری هم ممکن است هفته‌ای یک‌بار دچار این معضل شود، اظهار کرد: برای درمان این بیماری باید افراد مبتلا به پزشک مراجعه کنند و درمان‌های مؤثر را برای بهبودی دنبال و درمان‌ها را ابتدا از مراجعه به پزشکان عمومی شروع کنند و سپس به متخصصان پوست و غدد مراجعه داشته باشند.

روند درمان بیماران بیش‌تعریقی بدن

فوق تخصص جراحی قفسه سینه در خصوص روند درمان بیماران بیش‌تعریقی بدن تصریح کرد: در حال حاضر درمان‌های متفاوتی برای این بیماری وجود دارد، این بیماری در دنیا شایع است و تحقیقات زیادی درباره آن انجام شده و پیشرفت‌های مؤثری در بخش جراحی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه برای درمان بیماران بیش‌تعریقی بدن از مصرف محلول‌ها برای کف دست و پا و زیر بغل استفاده می‌شود، ادامه داد: مصرف داروهای خوراکی و تزریقی، استفاده از بوتاکس و استفاده از جریان الکتریکی با دستگاه نیز وجود دارد و این اقدام باعث می‌شود بیمار تا چند روز تعریق بدن نداشته باشد و در نهایت عمل جراحی هم از روش‌های دیگر درمانی است که برای عده‌ای از بیماران انجام می‌گیرد.

یزدانی‌تاکید کرد: نمی‌توان نسخه واحدی برای درمان همه بیماران مبتلا به بیش‌تعریقی پیچید، هر بیماری بر مبنای خصوصیات اخلاقی، شرایط، هزینه‌های درمانی و انتظاری که دارد، روند درمانی خاصی برای او در نظر گرفته می‌شود، ابتدا پیشنهادهای درمانی توسط پزشک معالج به بیمار ارائه می‌شود تا امکان انتخاب و گزینش را برای پیگیری درمان بیماری بیش‌تعریقی بدن داشته باشد.

کد خبر 671185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.