نخستین هتل بازیافتی جهان در شهر «پسماندصفر» ژاپنی

شهر کامیکاتسوی ژاپن که در دنیا به شهر ضایعات‌صفر شهرت دارد، میزبان نخستین هتل بازیافتی جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین علامتی که نشان می‌دهد در هتلی زباله‌صفر اقامت دارید، زمانی است که دستگاه برش سیمی و یک تکه صابون را برای شما می‌آورند و از شما می‌خواهند که دقیقاً مقدار صابونی را که برای شستن دست‌های خود در طول اقامت خود نیاز دارید، برش دهید!

هتل WHY در کامیکاتسو، روستایی با حدود ۱۴۰۰ نفر در استان توکوشیما در جزیره شیکوکو ژاپن واقع شده است. این روستا در سال ۲۰۰۳ به اولین منطقه ژاپن تبدیل شد که هدف خود را برای تبدیل شدن به ۱۰۰ درصد زباله‌صفر تعیین کرد. برای دستیابی به این هدف، ساکنان متعهد شدند زباله‌های خود را در ۴۵ گروه دسته‌بندی کنند که بسیاری از آنها به‌طور کامل قابل بازیافت است و در واقع برای شهر درآمد ایجاد می‌کنند.

این هتل دارای تأسیسات بازیافت زباله‌صفر است و چندان هتل لوکسی برای مسافران عادی نیست، بلکه مکانی برای اقامت افرادی است که می‌خواهند از استراتژی ضایعات‌صفر کامیکاتسو حمایت کنند.

به غیر از اندازه‌گیری سهمیه صابون، تنها انتظار اصلی دیگر از مهمانان این است که زباله‌های خود را مرتب کنند، اما فقط به ۶ دسته از ۴۵ دسته‌ای که ساکنان شهر استفاده می‌کنند. اتاق‌ها مانند هتل‌های عادی کاملاً راحت است و منظره‌ای از کوه‌های سرسبز مجاور یا دریاچه آبی منطقه را دارد.

این روستای زباله‌صفر یک فروشگاه نیز دارد که اقلام قابل استفاده مجدد مانند لباس، کالاهای ورزشی و لوازم خانه را به فروش می‌رساند؛ البته باید در نظر داشت که این اقلام در واقع اصلاً برای فروش نیستند، اما برای کسانی که نیاز به استفاده از این کالاها دارند، رایگان است، حتی کسانی که ساکن منطقه نیستند. در این فروشگاه، می‌توانند ظروف خود را برای خرید محصولات و وسایل مانند غلات یا شامپو، همراه خود بیاورند.

روستای کامیکاتسو علاوه بر زباله‌صفر بودن، مسیرهای زیبایی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی دارد که می‌تواند برای دوستداران تردد سبز نیز جالب‌توجه باشد.

آغاز رویکرد زباله صفر این روستا به دهه ۱۹۹۰ برمی‌گردد یعنی زمانی که ژاپن متوجه شد می‌توان از ضایعات حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی استفاده مجدد کند و از این طریق اقتصاد کشور را رونق ببخشد. در این بین، ساکنان کامیکاتسو بازیافت را اجباری کردند و تا به امروز این رویکرد نه از روی اجبار بلکه به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شده است.

نخستین هتل بازیافتی جهان در شهر "پسماندصفر" ژاپنی

کد خبر 671182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.