نصف‌جهان میزبان کمپ تمرینی تنیس روی میز ایران و قطر

کمپ تمرینی تنیس روی میز دو تیم ایران و قطر در رده سنی پایه و جوانان زیر ۱۵ سال به میزبانی هیئت تنیس روی میز استان اصفهان از نهم تا بیست‌ونهم تیرماه در خانه تنیس استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اردوی مشترک تیم‌های ملی تنیس روی میز ایران و قطر، روز گذشته _دوشنبه دوازدهم تیرماه_ به میزبانی هیئت تنیس روی میز اصفهان با حضور علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس، مهدی تکابی رئیس هیئت تنیس استان اصفهان، نماینده و مدرس فدراسیون جهانی ITTF و عوامل تیم قطری در خانه تنیس روی میز اصفهان آغاز شد.

کمپ تمرینی دو تیم ایران و قطر در رده سنی پایه، جوانان زیر ۱۵ سال به میزبانی هیئت تنیس روی میز استان اصفهان در خانه تنیس زیر نظر محمد آتوم، مدرس فدراسیون جهانی ITTF تا روز بیست‌ونهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

نصف جهان میزبان کمپ تمرینی تنیس روی میز ایران و قطر

در بین کشور چین و ایران، انتخابم ایران است

در حاشیه روز اول این کمپ تمرینی، محمد آتوم، مدرس فدراسیون جهانی تنیس روی میز درباره وضعیت اردوی مشترک تنیس روی میز ایران و قطر، اظهار کرد: اردوی خیلی خوبی در ایران و اصفهان داریم. تمام بازیکنان در رده سنی زیر ۱۵ سال هستند که برای مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قطر در حال آماده شدن هستند. بازیکنان ایران، بسیار بااستعداد و خوب هستند، ایرادات جزئی به‌طور مثال در سرویس زدن دارند که با تمرین حل می‌شود. در بین بازیکنان ایرانی حاضر در اردو، استعدادهای ویژه‌ای وجود دارد که امیدوارم تا چهار، پنج سال آینده خوب تمرین کنند و به مسابقات مختلف بروند، زیرا پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره جهانی را در آنان می‌بینم.

وی در ادامه گفت: برای دومین بار است که در اردوها به میزبانی کشور ایران حضور پیدا می‌کنم. میزبانی ایران بسیار خوب است و همه‌چیز در سطح عالی قرار دارد. اگر به من بگویند برای اردو در بین کشور چین و ایران یکی را انتخاب کنم به‌طور قطع بدون معطلی به ایران خواهم آمد و انتخابم حضور در اردوی ایران است.

کمپ تمرینی سرمایه‌گذاری برای یک تیم ملی قوی در آینده است

علی قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس درباره میزبانی ایران از کمپ بین‌المللی تمرینی ایران و قطر اظهار کرد: این کمپ بین‌المللی در دو بخش پسران و دختران برگزار می‌شود که هفته اول آن زیر نظر فدراسیون جهانی و نمایندگان آن پیگیری می‌شود و سپس اردوی مشترک ایران و قطر از سر گرفته خواهد شد. روز دوشنبه دو نماینده اعزامی بانوان به تهران رسیدند تا اردوی دختران نیز برگزار شود. در سال‌های گذشته همکاری‌های زیادی بین دو کشور ایران و قطر انجام است. چندین مرتبه بازیکنان ایرانی به این کشور اعزام شده‌اند و چند مرتبه نیز بازیکنان قطر به ایران آمده‌اند. در کمپ‌های بین‌المللی قطر بازیکنان کشورهای آلمان، سوئد، کره، بلاروس و لهستان حضور داشته‌اند. به دلیل اینکه تیم قطر مربیانی از کشورهای بلاروس و سوئدی دارد، از کشورهای دیگر به این کمپ‌های تمرینی مراجعه می‌کنند، به همین دلیل سطح کیفی این کمپ‌ها بالا است و فقط محدود به دو کشور ایران و قطر نیست.

وی ادامه داد: نفرات اصلی تیم ملی اکنون در تهران و دو هفته دیگر برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عازم دوحه هستند. بازیکنان حاضر در اردوی تمرینی اصفهان، نفرات برتر استان اصفهان و کشور هستند. به‌طور قطع بازیکنانی که در اردو حضور دارند، در سال‌های آینده جایگزین بازیکنان حال حاضر تیم ملی می‌شوند زیرا تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی سنشان بیشتر از این رده می‌شود و به رده‌های سنی بالاتر می‌روند، همچنین رقابت شدید و نزدیکی بین بازیکنان وجود دارد که دوشادوش هم جلو می‌روند و بازیکنان برتر شانس زیادی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی دارند.

نصف جهان میزبان کمپ تمرینی تنیس روی میز ایران و قطر

سال گذشته ۴۰۰ بازیکن در قالب ۹۳ اعزام به اردوهای بین‌المللی رفته‌اند

قارداشی در خصوص تعاملات بین‌المللی و برگزاری اردوهای تمرینی با کشورهای مختلف تصریح کرد: ما با کشورهای دیگر به‌جز قطر، تعاملات این‌چنینی داریم، البته بستگی به درخواست کشور مقابل دارد. فدراسیون تنیس روی میز ایران خدمات ارزی و بین‌المللی از کشور مقابل می‌گیریم و بازیکنانمان را اعزام می‌کنیم تا به صورت مهمان و صددرصد رایگان در اردوهای تمرینی که در سطح بالای بین‌المللی اجرا می‌شود، شرکت کنند. این اتفاقات کارهای خلاقانه‌ای است که فدراسیون تنیس با توجه به منابع مالی محدود آن را انجام می‌دهد. فدراسیون تنیس روی میز بین تمام فدراسیون‌های کشور، سومین فدراسیون ورزشی از نظر اعزام‌های بین‌المللی در سال ۱۴۰۱ با حدود اعزام ۴۰۰ بازیکن است. ۴۰۰ بازیکن در قالب ۹۳ اعزام به کشورهای مختلف به صورت رایگان فرستاده شده‌اند.

وی ادامه داد: در کنار اعتبار دولتی فدراسیون که نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان است در حدود ۳۰ میلیارد تومان از خیرین و اسپانسرها کمک گرفتیم. همکاری با کشورهای دیگر و اعزام‌ها باعث شده است که تیم‌های رده سنی پایه در هر دو بخش پسران و دختران، افتخارآفرین باشند و در سطوح جهانی بدرخشند. امیدواریم این پرورش استعداد و افتخارآفرینی به‌زودی به رده سنی بزرگسالان برسد هرچند که کار ساده‌ای نیست اما کادر فنی ما توانایی انجامش را دارد.

استان اصفهان در استعدادیابی تنیس، حرف اول را می‌زند

قارداشی در خصوص وضعیت تنیس روی میز استان اصفهان گفت: اصفهان در بین استان‌های برتر کشور قرار دارد و در رده‌های سنی مختلف در بخش دختران و پسران بازیکنان ملی‌پوش دارند. در میزبانی دوره‌های آموزشی، کلاس‌های مربیگری، استعدادیابی در بین استان‌های برتر قرار دارد. زیرساخت‌های خوبی که در استان اصفهان برای تنیس وجود دارد. ابتکاراتی که هیئت تنیس استان اصفهان انجام داده، باعث شده است ۲۰ کلوپ خصوصی تنیس روز میز در نقاط مختلف کلان‌شهر اصفهان به وجود بیاید. این تعداد کلوپ ورزشی تنیس با کوتاه کردن مسیر باعث می‌شود رده سنی پایه دغدغه مسیر و راه طولانی را نداشته باشند و راحت‌تر در کلاس‌ها شرکت کنند، به همین دلیل استقبال و علاقه‌مندی به رشته تنیس در اصفهان بیشتر شده است. استان اصفهان از نظر تعداد بیمه ورزشی و کارت عضویت استان اول یا دوم بین ۳۱ استان کشور است.

وی ادامه داد: در بخش استعدادیابی فدراسیون تنیس در بین بهترین‌های وزارت ورزش قرار دارد و به صورت مداوم کارهای تخصصی علمی و استعدادیابی انجام می‌شود، همین موضوع باعث شده است که در رده سنی هوپس یا ۱۰ و ۱۱ سال، توانسته‌ایم نپال طلا و برنز جهانی را بگیریم.

نصف جهان میزبان کمپ تمرینی تنیس روی میز ایران و قطر

ورزش نصف جهان باید در سطح جهانی بدرخشد

تکابی در خصوص برگزاری اردوی مشترک ایران و قطر تصریح کرد: این اردو در دو بخش برگزار خواهد شد. پخش اول اردو پروژه جهانی برای توسعه تنیس روی میز است که محمد آتوم، مدرس فدراسیون جهانی ITTF حضور دارد و به‌روزترین آموزش‌های لازم را در کنار مربیان ایرانی ارائه می‌دهد. بخش دوم این اردو، اردوی دو کشور ایران و قطر است که سرمربیگری این بخش را آقای شیشه‌گرها عهده‌دار است. این اردوی مشترک از نهم تا بیست‌ونهم تیرماه در خانه تنیس استان اصفهان برگزار می‌شود. اردو مذکور در رده سنی جوانان و نوجوانان با هدف تقویت بنیه فنی بازیکنان رده سنی پایه استان اصفهان برگزار می‌شود. تیم ملی قطر به دلیل دارا بودن یک مربی از بلاروس و یک مربی سوریه‌ای از سطح فنی بالایی برخوردار است. در این اردو ۹ نفر از استعدادهای برتر استان اصفهان، پنج نفر از برترین‌های تنیس روی میز کشور همچنین ۱۰ نفر از بازیکنان تیم ملی قطر حضور دارند. ما به دنبال تعاملات بین‌المللی در استان هستیم زیرا نصف جهان یک شهر بین‌المللی و شناخته شده در جهان است پس باید از هر نظر در سطح جهانی بدرخشد. به دنبال برگزاری اردوی مشترک با کشور عمان در آینده نزدیک هستیم.

کد خبر 671146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.