تولیدات رسانه‌ای در جهت ترویج معروفات افزایش یابد

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: این مجمع آمادگی هرگونه همکاری در زمینه‌ها مختلف رسانه‌ای در جهت ترویج معروفات در جامعه اسلامی را با صدا و سیما دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، جلسه مشترک شورای عالی مجمع و رئیس و معاونت‌های صداوسیمای مرکز اصفهان با حضور سردار جواد استکی، حجت الاسلام والمسلمین محسن مظاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

سردار جواد استکی رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ضمن تبریک دهه ولایت و امامت در این نشست اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: پیام غدیر را نسل به نسل به فرزندان برسانید چرا که خداوند متعال در روز غدیر با ولایت و جانشینی امیرالمومنین (ع) و ائمه معصومین دین خود را کامل کرد.

وی در ادامه به ترک فعل برخی از مدیران نهادها و سازمان‌ها اشاره و افزود: در خصوص عفاف و حجاب اگر ۲۷ دستگاهی که مورد خطاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند وارد میدان و پای کار بودند امروز شاهد بد پوششی و کشف بد حجابی در جامعه نبودیم.

استکی تصریح کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر که یک نهاد مردمی است با حضور خود مردم در طرح‌ها و برنامه‌های میدانی تذکر لسانی و فعالیت‌های فرهنگی همیشه پیشتاز بوده حتی در زمان اغتشاشات سال گذشته وظیفه تذکر لسانی خود را انجام می‌داد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به پیشگامی اصفهان اشاره و تصریح کرد: اصفهان همیشه در مسائل و برنامه‌ها در کشور پیشگام بوده است و اکنون هم در موضوع تذکر لسانی که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است پیشگام بوده و مردم نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت نیستند.

وی به کم کاری مسئولین اشاره و گفت: نیروهای فعال آمر به معروف در نقاط مختلف شهر با حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و با برنامه‌های متنوع فرهنگی، ایجابی و اقناعی و همچنین برپایی میزهای گفتگو، مشاوره و پاسخگویی به شبهات جوانان، جهادی در میدان حضور داشته و دارند که متأسفانه مسئولینی که باید در میدان باشند کم کاری کردند.

تولیدات رسانه‌ای در جهت ترویج معروفات افزایش یابد

استکی تصریح کرد: امروز دشمن با تمام امکانات خود صحنه گردان جریان بد پوششی و بد حجابی در جامعه اسلامی و به دنبال آندلس سازی جامعه است که مسئولین فرهنگی باید در این خصوص همت و تلاشی جدی برای مبارزه با برنامه‌های فسادانگیز دشمنان در جامعه داشته باشند.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به حضور مردم در میدان مبارزه اشاره کرد و افزود: مردم همیشه در صحنه بوده و هستند و همیشه پیش قدم از مسئولین در صحنه مبارزه با فساد در میدان نبرد حضور داشته‌اند و اگر مسئولین هم مانند مردم در صحنه حضور داشتند هیچگاه جامعه دچار چنین مشکلاتی نمی‌شد.

وی افزود: بعد از غائله اغتشاشات سال گذشته همکاری مردم و همچنین استقبال مردم از طرح‌های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر افزایش یافته که حضور جوانان بسیار چشمگیر است.

استکی در پایان خاطرنشان کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر آمادگی هرگونه همکاری در زمینه‌ها مختلف رسانه‌ای را درجهت ترویج معروفات در جامعه اسلامی را با صدا و سیما دارد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به واقعه غدیر اشاره و اظهار کرد: غدیر متعلق به حضرت ولی عصر (عج) است چرا که پیامبر گرامی اسلام (ص) در خطبه غدیر می‌فرمایند: «من ائمه جانشین بعد از خودم را معرفی می‌کنم» و باید زمان کنونی غدیر را باید برای ولایت و امامت امام زمان (عج) جشن بگیریم و از صدا و سیمای مرکز اصفهان هم در خواست داریم که در خصوص جهت دادن غدیر به ولایت و امامت امام زمان (عج) فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های مجموعه صدا و سیما با توجه به رویکرد فعالیت‌ها انعکاس فعالیت‌های خوب و حسنه باشد و مهمترین معروفات ترویج حسنات در جامعه است که نقش مؤثری را می‌توان در جامعه داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به نقش برنامه‌های تخصصی در صدا وسیما اشاره و افزود: در سطح جامعه با منکراتی مواجه هستیم که مدل مقابله با آن مباحث مطالبه گری، پرسشگری و نقد نظر در حوزه منکرات است نباید جامعه را با ترویج منکرات به آسیب بکشیم باید این موضوعات در جلسات تخصصی به صورت نقد و نظری با حضور صاحب نظران، جریان ساز و فرهنگ‌سازی شود.

حجت الاسلام مظاهری به رسالت صدا و سیما اشاره و اظهار کرد: رسالت صدا و سیما یک رسالت بسیار بالایی است و تأثیرات بسیار خوبی را در بین جامعه دارد بنابراین باید در جامعه آسیب شناسی کرده و نسبت به آن آسیب برنامه‌ریزی کنیم به عنوان نمونه یکی از مشکلات جامعه عدم آگاهی و اطلاعات از قوانین جاری جامعه است که برای آگاهی دادن و آشنایی مردم به قوانین در موضوعات مختلف و خصوصاً مسائل اجتماعی، صدا و سیما نقش بسیار مهم و مؤثری را می‌تواند ایفا نماید.

وی به ایجاد روحیه مسئولیت پذیری در جامعه اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که مردم در قبال جامعه خود مسئولیت پذیر باشند و این حس مسئولیت‌پذیری را در جامعه بالا ببریم، امر به معروف و نهی از منکر یعنی نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت نباشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به مطالبه گری صدا و سیما از مسئولین اظهار کرد: در حوزه مطالبه گری از مسئولین به مردم نقش بدهیم و در برنامه‌ها مطالبات مردم مطرح شود که نتیجه آن امید آفرینی و حل مشکلات مردم باشد.

حجت الاسلام مظاهری به دستگاه حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک دستگاه حاکمیتی است ولی عِده وعُده ستاد مردم هستند که یکی از قوی‌ترین گروه‌های مردمی که در حوزه امر به معروف فعالیت می‌کند و در ترویج و فرهنگ سازی معروفات جریان ساز است مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر است که این گروه‌های مردمی بازوی توانمند ستاد می‌باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انعکاس فعالیت‌های گروهای مردمی یک کار بسیار خوب و امید آفرینی برای جامعه است چرا که از دل خود مردم عده‌ای نسبت به مسائل بی اعتنا نیستند و جریان ساز و برای جامعه امید آفرین هستند.

در ادامه جلسه یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان به یکی از مأموریت‌های صدا و سیما اشاره و اظهار کرد: یکی از تکالیف صدا وسیما کار قرارگاهی در حوزه رسانه است یعنی تعامل وهم افزایی همه جبهه انقلاب در مقابله با جبهه کفر و دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: صدا و سیما باید در حوزه رسانه محور این حوزه در کشور باشد تا بتواند از طریق تعامل با مجموعه‌ها و دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی و مجامعی کارهای رسانه‌ای جریان ساز در کشور را انجام دهد و برای صدا و سیمای مرکز اصفهان باعث افتخار است که با مجموعه مردمی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ستاد امر به معروف بتوانیم در این حوزه فعالیت‌های مشترکی را داشته باشیم.

افشارنیا به حوزه برنامه‌های صدا و سیما اشاره تصریح کرد: صدا و سیما چهار حوزه برنامه ساز دارد که عبارتند از حوزه سیما، حوزه صدا، حوزه خبر و حوزه فضای مجازی که مجموعه‌ها و دستگاه‌ها با این چهار حوزه در ارتباط هستند و بحمدالله کارهای بسیار خوبی هم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مجموعه صدا و سیما کاملاً در اختیار مجموعه‌هایی که کارهای فرهنگی، جهادی و رسانه‌ای انجام می‌دهند می‌باشد و جز این برنامه‌ای ندارد چراکه رسانه ملی در خدمت مردم و حاکمیت و جامعه اسلامی می‌باشد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان به اهمیت مطالبه گری مردمی اشاره و اظهار کرد: مطالبه گری مردمی و فعالیت‌های گروه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف اگر نبود جامعه دچار هنجارهای بسیار زیادی می‌شد که این مطالبه گری های مردم هم جلوگیری از منکرات و هم باعث امید آفرینی در جامعه می‌شود.

افشار نیا در پایان گفت: در حوزه فضای مجازی در تولید محتوا، رصد و انتشار آمادگی هرگونه همکاری را با گروهای مردمی داریم.

در ادامه محمدرضا یوسفی جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه وظیفه ما مقابله با جنگ ترکیبی است، درباره ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد میزهای گفتمان و گفتگو در رسانه ملی افزایش یابد.

یوسفی افزود: رسانه باید در کنار مطالبه گری در حوزه‌های گوناگون، در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هم مطالبه گری و از انیمیشن‌های کوتاه هم استفاده کند.

کد خبر 671109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.