قیمت چای خشک داخلی متناسب با افزایش هزینه‌های تولید است

رئیس سازمان چای کشور گفت: افزایش قیمت چای خشک داخلی متناسب با رشد تورم و هزینه‌های تولید است و ربطی به میزان تولید ندارد.

گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز اظهار کرد: افزایش قیمت چای خشک با توجه به هزینه‌های تولید و تورم، منطقی است و امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک، ۵۲ درصد و برگ سبز چای درجه دو، ۶۲ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته که بر قیمت نهایی چای خشک تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شده که در واقع قیمت کف بازار است.

رئیس سازمان چای کشور اضافه کرد: اگر برای کشاورز صرفه اقتصادی ایجاد نکنیم، تولیدی در کشور اتفاق نمی‌افتد، لذا چای مرغوب داخلی با سلامت و کیفیت خوب و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ارزان‌تر از چای خارجی به بازار عرضه می‌شود.

جهانساز درباره تغییر کاربری باغات چای نیز افزود: محدودیت‌هایی در سطح استان‌های شمالی در خرید و فروش و تغییر کاربری اراضی کشاورزی ایجاد شده به‌طوری که گشت‌های ادارات امور اراضی و سازمان‌های جهاد کشاورزی، زمین‌ها را رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: روند سیستم‌های نظارتی در این امر اثرات مثبتی داشته و تغییر کاربری غیرمجاز باغات و اراضی کشاورزی کمتر شده است و ما همکاری‌های لازم را با سازمان‌های جهاد کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز باغات چای داریم.

کد خبر 671096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.