۷ دانشگاه ایرانی در فهرست رتبه‌بندی QS قرار گرفت

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ۷ دانشگاه از ایران در آخرین نسخه نظام رتبه‌بندی QS قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ۱۵۰۰ دانشگاه در ۱۰۴ منطقه دنیا در بیستمین نسخه رتبه‌بندی QS رتبه‌بندی شدند. در این رتبه‌بندی سه معیار جدید پایداری، خروجی اشتغال و شبکه تحقیقات بین‌المللی نیز در نظر گرفته شده است. رتبه‌بندی QS بر اساس تجزیه و تحلیل ۱۷.۵ میلیون مقاله دانشگاهی و نظرات کارشناسی بیش از ۲۴۰ هزار عضو هیئت علمی و کارفرمایان جهان انجام شده است.

بر اساس رتبه‌بندی QS2024، مؤسسه فناوری ماساچوست برای دوازدهمین سال در صدر جدول قرار دارد و رتبه اول را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کمبریج نیز رتبه دوم خود را از سال گذشته حفظ کرده است، درحالی که دانشگاه آکسفورد یک پله نسبت به سال قبل پیشرفت کرده است و رتبه سوم را دارا است. پس از آن نیز دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، کالج سلطنتی لندن و مؤسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس واقع شده است.

هفت دانشگاه از ایران در رتبه‌بندی QS حضور دارند. به‌طوری که دانشگاه صنعتی شریف رتبه ۳۳۴ را به خود اختصاص داده است و دانشگاه تهران نیز با رتبه ۳۶۰ در این رتبه‌بندی جای دارد. پس از آن، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران، به ترتیب با رتبه‌های ۳۷۵ و ۴۵۱ در این جدول قابل مشاهده هستند. دانشگاه شیراز با رتبه ۶۹۰-۶۸۱، دانشگاه شهید بهشتی با رتبه ۱۰۰-۹۵۱ و دانشگاه فردوسی مشهد با رتبه ۱۲۰۰-۱۰۰۱ دیگر دانشگاه‌هایی هستند که در فهرست رتبه‌بندی QS قرار دارند. با توجه به مقایسه رتبه دانشگاه‌های ایران با سال گذشته، می‌توان نتیجه گرفت که رتبه این دانشگاه‌ها ارتقا پیدا کرده است.

کد خبر 671084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.