هزینه ۵۳ میلیارد ریالی «مدیریت نت» برای اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره)

مدیر تعمیرات و نگهداری ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: عملیات اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره)، در قالب سه فاز و با هزینه‌ای بالغ بر ۵۳.۳ میلیارد ریال اجرا شد.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پل‌ها از مهم‌ترین سازه‌های عمرانی محسوب می‌شود که ساخت آنها پرهزینه است و با توجه به اهمیت آن در زمینه ترافیکی، در صورت ایجاد مشکل، علاوه بر خسارت‌های مالی، موجب ایجاد خسارت جانی و مختل شدن عبور و مرور می‌شود.

وی افزود: یکی از اجزای مهم پل‌های سواره‌رو، درزهای انبساطی است که عملکرد صحیح آن‌ها، نقش مهمی در طول عمر پل و سهولت تردد خودروها ایفا می‌کند.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاون عمران شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: درزهای انبساط نصب شده در پل، باید ضمن فراهم‌کردن امکان جابه‌جایی عرشه پل برای انبساط و انقباض عرشه، امکان تردد ایمن خودروها از محل درز را نیز فراهم کند، به‌نحوی که کمترین ضربه به خودروها وارد شود؛ این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نبود امکان تردد روان خودرو از محل درز، علاوه بر کاهش سرعت تردد، باعث شکایات مردمی نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: پل امام خمینی (ره) بزرگترین پل دوطبقه در کشور است که به‌صورت روزانه، محل تردد تعداد زیادی وسیله نقلیه است و ۷۴ درز انبساط دارد که از این تعداد، ۲۶ عدد درز الاستومری و ۴۸ عدد درز آسفالتی است.

هزینه ۵۳ میلیارد ریالی «مدیریت نت» برای اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره)

توکلی‌پور تصریح کرد: با توجه به آسیب‌دیدگی درزهای انبساطی و شکایات مردمی، اصلاح درزهای انبساطی مذکور در دستور کار قرار گرفت و برنامه‌ریزی لازم در این خصوص، در سه فاز انجام شد.

وی افزود: این اقدام این‌گونه انجام شد که سال گذشته و ابتدای سال جاری، شش عدد از درزهای الاستومری ترمیم شد و پنج عدد از درزهای آسفالتی، با توجه به خرابی‌های گسترده، برچیده و به جای آنها درز الاستومری نصب شد و ۴۳ درز انبساطی آسفالتی نیز اصلاح شد.

ترمیم ۴۳ درز انبساطی پل امام خمینی (ره)

مدیر تعمیرات و نگهداری ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز نخست پروژه اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره) از دوم بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و پانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال عملیاتی شد که طی این مدت، شش عدد درز الاستومری اصلاح شد، ادامه داد: در فاز دوم پروژه، که از دوازدهم دی‌ماه سال گذشته آغاز و دهم اردیبهشت‌ماه عملیاتی شد، پنج درز الاستومری جایگزین درزهای آسفالتی شد و در نهایت، در فاز سوم پروژه، از پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ تا بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری، ۴۳ عدد درز آسفالتی ترمیم شد.

هزینه ۵۳ میلیارد ریالی «مدیریت نت» برای اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره)

وی تصریح کرد: تعمیرات درزهای انبساطی پل‌ها امری تخصصی است و مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری، با لحاظ کردن انواع روش‌های اصلاح درزهای انبساطی و دیتیل‌های اجرایی مختلف و کمک مشاوران متخصص، بهینه‌ترین روش اصلاح درزها را انتخاب و آن را عملیاتی کرده است؛ همچنین برای رضایت شهروندان و اختلال حداقلی در مسیر ترافیکی، عملیات اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره) به‌صورت شبانه اجرایی شد.

توکلی‌پور با بیان اینکه عملیات اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره) با هزینه‌ای بالغ بر ۵۳.۳ میلیارد ریال اجرا شد، تصریح کرد: فاز نخست پروژه با هزینه حدود ۱۵.۶۵ میلیارد ریال، فاز دوم با هزینه حدود ۱۹.۹۵ میلیارد ریال و فاز سوم، با هزینه حدود ۱۷.۷۰ میلیارد ریال عملیاتی شده است.

کد خبر 671047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.