نقش حوزه علمیه خواهران در پرورش و تربیت مادران جامعه اسلامی غیرقابل انکار است

امام جمعه اصفهان گفت: همه آگاه هستند که زنان کانون و محور اصلی خانواده هستند و بالاترین نقش را در تربیت فرزندان دارند، بنابراین تشکیل حوزه علمیه خواهران باعث تثبیت وتقویت مفاهیم دینی در بین زنان جامعه اسلامی می‌شود.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیر جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار کرد: مردم اصفهان از هر منظر بی‌بدیل هستند و در بسیاری از زمینه‌های دینی دغدغه‌مند هستند، حتی بانوان کم‌حجاب اصفهان هم نسبت به ارکان دینی دغدغه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حجاب اکنون یکی از موضوعات بزرگ جامعه است و همه نسبت به ساماندهی این وضعیت دغدغه‌مند هستیم، گفت: تشکیل حوزه علمیه خواهران و جامعه المصطفی العالمیه را از اقدامات فاخر و ماندگار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانم و بر تداوم با قوت آنها تاکید دارم، چرا که دستاوردهای بی‌نظیری در سطح جهان داشته است.

نقش حوزه علمیه خواهران در پرورش و تربیت مادران جامعه اسلامی غیرقابل انکار است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه همه آگاه هستند که زن کانون و محور اصلی خانواده است و بالاترین نقش را در تربیت فرزندان دارد، تصریح کرد: تشکیل حوزه علمیه خواهران باعث تثبیت و تقویت مفاهیم دینی در بین بانوان و زنان جامعه اسلامی می‌شود.

وی افزود: براساس گواه تاریخ، یاد نداریم که فردی بد از مادری خوب متولد شده باشد، خوب یا بد بودن یک مادر تأثیر مستقیم بر نوع رفتار فرزندان دارد.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم باید برای بانوان طلبه بیشتر مباحث اخلاقی، اعتقادی و احکام تبیین و تشریح شود، تصریح کرد: این سه رکن از اساسی‌ترین مباحث و ضروریات است و باید در حوزه علمیه خواهران به این امور بیش از سایر امور پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: خواهران طلبه باید به‌طور عمیق اعتقادات را فرابگیرند و در ادبیات عرب مسلط شوند، فهم عمیق احکام و مسائل اعتقادی در بین بانوان باعث تربیت دینی جامعه اسلامی و فرزندان می‌شود.

نقش حوزه علمیه خواهران در پرورش و تربیت مادران جامعه اسلامی غیرقابل انکار است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خطاب به طلاب تاکید کرد: فراتر از دستورالعمل‌های درسی در حوزه علمیه خواهران گام بردارید و بر حفظ روایات متعدد و احادیث، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تاریخ اسلام و اهل بیت اهتمام ورزید، چرا که همت بانوان و کنجکاوی بانوان در عرصه تحصیل علوم دینی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ما باید در عرصه تحصیل علوم دینی و کار تبلیغی چون کبوتران طوقی، جذب‌کننده دیگران به عمل خود باشیم و در راه اسلام دیگران را با عمل شایسته خود به دین دعوت کنیم.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد، مدیر تازه منصوب‌شده حوزه علمیه خواهران اصفهان با اشاره به اقدامات و سیاست‌های تعیین شده در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۵۰۰ نفر از خواهران در حال تحصیل هستند و قریب به ۵۰ مدرسه علمیه در سراسر استان زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران وجود دارد.

وی با قدردانی از زحمات همه مدیران گذشته مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به‌خصوص مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی ابطحی که شاکله مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران را تشکیل داد، گفت: اکنون بالغ بر هشت هزار طلبه خواهر، فارغ‌التحصیل حوزه علمیه خواهران اصفهان هستند و دروس حوزه از سطح یک تا سطح چهارم در اصفهان به آن‌ها تدریس می‌شود.

کد خبر 671008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.