محلول‌پاشی ۱۰ هزار اصله درخت در مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از محلول‌پاشی ۱۰ هزار اصله درخت در فصل بهار و تابستان خبر داد و گفت: عملیات محلول‌پاشی در دو مرحله با کودهای کامل حاوی عناصر ماکرو و میکرو و یک مرحله با کودهای ضدتنش حاوی اسیدآمینه و محرک رشد حاوی جلبک، انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد حسین مختاری با بیان اینکه سه مرحله محلول‌پاشی برای ۱۰ هزار اصله درخت انجام می‌شود، اظهار کرد: مرحله نخست محلول‌پاشی اجرا شده و مرحله دوم نیز در حال انجام است.

وی افزود: عملیات محلول‌پاشی در دو مرحله محلول‌پاشی با کودهای کامل حاوی عناصر ماکرو و میکرو و یک مرحله محلول‌پاشی با کودهای ضد تنش حاوی اسیدآمینه و محرک رشد حاوی جلبک انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در بلوارهای شهید صادقی، ابوذر، رضا، سجاد، احمدآباد، ملک‌آباد، فلسطین، کوهسنگی و الهیه محلول‌پاشی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در روش محلول‌پاشی، کود و املاح مغذی از طریق برگ‌ها یا شاخه‌ها جذب درخت می‌شود و کمبودهای موجود را تأمین می‌کند.

مختاری بهترین زمان برای محلول‌پاشی درختان را اوایل صبح یا هنگام غروب دانست و گفت: در این زمان‌ها دمای هوا رو به کاهش است و کود، بهتر به داخل برگ درختان نفوذ پیدا می‌کند.

وی شادابی درختان، افزایش عملکرد درخت، تغذیه درختان با روشی راحت و سریع، افزایش مقاومت دیواره دفاعی درخت، افزایش مقاومت درخت در برابر شرایط محیطی پرتنش از جمله خشکی، کم‌آبی، آفات و بیماری‌ها، شوری خاک و حشرات مضر را از مزایای محلول‌پاشی درختان دانست.

کد خبر 670990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.