پرتغال، بهترین کشور اروپا برای بازنشستگی

پرتغال به عنوان بهترین کشور اروپا برای بازنشستگی در سال ۲۰۲۳ شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه ساله کیفیت زندگی برای افراد سالمند و بازنشستگان در کشورهای اروپایی از جنبه‌های مختلف نظیر هزینه زندگی، مراقبت سلامت، میانگین قیمت مسکن، نرخ سالانه ساعات تابش خورشید، ویزای بازنشستگی، میزان جمعیت افراد بالای ۶۵ سال و سایر موارد مشابه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بهترین نقطه قاره برای این افراد اعلام می‌شود. پرتغال در سال جاری با کسب امتیاز ۷.۳۸ از ۱۰ امتیاز به عنوان بهترین کشور اروپا برای گذراندن دوران بازنشستگی شناخته شد و پس از آن کشورهای اسپانیا و ایتالیا (به‌طور برابر)، یونان، بلغارستان، فرانسه، اسلوونی، کرواسی و مالت (به‌طور برابر) و ایرلند به ترتیب جایگاه‌های دوم تا دهم کشورهای زیست‌پذیر را برای افراد بالای ۶۵ سال از آن خود کرد.

پرتغال، بهترین کشور اروپا برای بازنشستگی

چرا پرتغال بهترین کشور اروپا برای بازنشستگی است؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که پرتغال کشوری بسیار امن به‌شمار می‌رود که نرخ جمعیت بالای ۶۵ سال در آن بالا است و به همین دلیل، خدمات ویژه‌ای در اختیار سالمندان و افراد بازنشسته قرار می‌گیرد. علاوه بر این، وجود سواحلی بسیار باکیفیت با ساعات آفتابی بسیار در طول سال و هزینه مقرون‌به‌صرفه زندگی از دیگر ویژگی‌های این کشور محسوب می‌شود که آن را به مکانی مناسب برای سکونت افراد پیر تبدیل کرده است. مهم‌تر از همه این‌که وجود چشم‌اندازهای طبیعی شگفت‌انگیز، زمین‌های بی‌شمار بازی گلف و ارائه بسته‌های حمایتی ارزنده به بازنشستگان، از پرتغال کشوری بسیار متمایز برای زندگی افراد پیر ایجاد کرده است.

از دیگر ویژگی‌های پرتغال که آن را به محبوبیت بسیار بالایی در میان افراد پیر و بازنشسته تبدیل کرده می‌توان به تنوع غذایی بالا و فرهنگ غنی کشور اشاره کرد، ضمن این‌که وجود فضاهای عمومی دنج بی‌شمار و دوستدار سالمند برای گذراندن اوقات فراغت افراد بازنشسته نقش مهمی در تبدیل آن به بهترین کشور اروپایی برای افراد بالای ۶۵ سال ایفا کرده است.

مردم پرتغال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از حس مهمان‌نوازی بالاتری برخوردار هستند و همین امر نیز در جذب افراد بازنشسته برای گذراندن ادامه زندگی خود در آن نقش مهمی ایفا کرده است.

پرتغال، بهترین کشور اروپا برای بازنشستگی

کد خبر 670978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.