دولت برنج مازاد شمال را خریداری می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق مصوبه‌ای، شرکت بازرگانی دولتی ایران، برنج مازاد شمال را خریداری کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، محمدعلی نیکبخت اظهار کرد: ۲.۵ همت برای خرید برنج مازاد شمال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران مصوب شده است.

وی با بیان اینکه موفقیت دولت و وزارت جهاد کشاورزی در گرو ارتباط نزدیک با تشکل‌ها است، افزود: تمام تصدی‌های مربوط به وزارتخانه باید به تشکل‌ها واگذار شود و نقش وزارت جهاد کشاورزی تنها سیاست‌گذاری و نظارت بر امور باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تشکل‌ها باید مطالبه‌گر باشند، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیگیر واگذاری تصدی‌ها خواهد بود، اما باید گام‌به‌گام پیش برویم.

نیکبخت ادامه داد: در کشورهای توسعه‌یافته ۹۸ درصد از تولید محصول پس از برداشت بسته‌بندی و صادر می‌شود و صنایع تبدیلی نقش بالایی در این میان دارد؛ در وزارت جهاد کشاورزی متولی توسعه صنایع تبدیلی، مرکز مکانیزاسیون است.

وی تاکید کرد: ۲.۵ همت برای خرید برنج مازاد شمال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران مصوب شده است. در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ هزار تن وش پنبه خرید توافقی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تولید تقاضامحور تصریح کرد: تولید محصولات با کشت قراردادی از تولید مازاد جلوگیری خواهد کرد، همچنین کالا براساس مشخصات در اختیار صنایع قرار خواهد گرفت.

نیکبخت افزود: وزارت جهاد کشاورزی مصوبه افزایش ذخایر راهبردی شکر تا ۵۰۰ هزار تن را از ستاد تنظیم بازار دریافت کرده است.

کد خبر 670969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.