تیم ملی هندبال نوجوانان به دنبال تاریخ‌سازی در مسابقات جهانی

مسابقات تیم ملی هندبال نوجوانان در رقابت‌های جهانی از یازدهم مردادماه شروع می‌شود که شاگردان رحیمی‌زاده با تیم‌های سوئد، جزایر فارو و بوروندی هم‌گروه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین اردوی تیم‌ملی هندبال نوجوانان پسر ایران جهت آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان از_یازدهم تا بیست‌ویکم تیرماه_ به میزبانی فدراسیون هندبال در حال برگزاری است که ماهان دولت خواه، امیرعباس زارع، مهرشاد دانشی، نیما باقری، امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، ایلیا گلی، امیرحسین کرمی، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین وفایی نژاد، حسین حیدریان، روح الله عادل خوانی، شایان فرشته نژاد، علی امیریوسفی، امیرمحمد پورقاسمی و محمدحسن خادمی به این اردو دعوت شدند.

مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان از _یازدهم تا بیست‌ودوم مردادماه_ به میزبانی کرواسی برگزار خواهد شد که تیم ایران در گروه H با تیم‌های سوئد، جزایر فارو و بروندی هم‌گروه است.

به دنبال بازی‌های خوب تدارکاتی هستیم

مجید رحیمی زاده سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان در رابطه با اردوهای تیم ملی اظهار کرد: در حال حاضر چهار اردو را پشت سر گذاشتیم و از روز گذشته پنجمین اردو را شروع کردیم که حدود ۱۰ روز طول می‌کشد. دو بازیکن آسیب دیده داریم، منتظر هستیم ببینیم می‌توانند ما را در مسابقات جهانی همراهی کنند یا خیر، اگر نتوانند مجبوریم دو بازیکن جایگزین داشته باشیم.

وی ادامه داد: بازیکنان از هر لحاظ آماده هستند، اما به مسابقات تدارکاتی نیاز داریم که فدراسیون هندبال در حال پیگیری است. آمادگی بدنی خوب بازیکنان در مسابقات آسیایی هم به ما کمک کرد تا در دو بازی که ۹۰ دقیقه طول کشید عملکرد خوبی داشته باشیم. سعی داریم این آمادگی جسمانی را برای مسابقات جهانی حفظ کنیم.

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان با بیان اینکه فدراسیون هندبال هر چیزی را که خواستیم فراهم کرده است، تصریح کرد: درحال حاضر به دنبال بازی تدارکاتی هستیم، دو تیم اروپایی و یک تیم آفریقایی در گروه ما حضور دارند و همانطور که همه می‌دانند اروپا مهد هندبال است و برای اینکه بتوانیم حریف آبرومندی مقابل این تیم‌ها در گروه باشیم باید بازی دوستانه با تیم‌های اروپایی انجام دهیم. آفریقایی‌هاهم هندبال را فیزیکی بازی می‌کند که اگر بازی دوستانه با یک تیم آفریقایی هم فراهم شود به نفع تیم ملی ایران خواهد بود و این موضوع تنها دغدغه من است.

مسابقات جهانی سخت ترین رقابت برای همه رشته‌ها است

رحیمی‌زاده اضافه کرد: در مسابقات آسیایی هیچکس روی تیم‌ما حساب باز نکرده بود، اما بازیکنانم با انگیزه، آمادگی بدنی بالا و حفظ تاکتیک تا دقیقه آخر توانستند به مسابقات جهانی راه پیدا کنند که قصد داریم این روند را ادامه دهیم. باتوجه به سطح بالای مسابقات جهانی، مسائل روحی و روانی بچه‌ها برای ما اهمیت دارد و به همین دلیل از روانشناس استفاده خواهیم کرد و اعضای کادرفنی هم دربیشتر جلسات با بازیکنان صحبت می‌کنند.

وی در خصوص اردوهای بعدی و زمان اعزام تیم، گفت: یک اردوی دیگر خواهیم داشت که از _بیست‌وششم تیرماه_ آغاز می‌شود و تازمان اعزام ادامه خواهد داشت. یازدهم مردادماه نخستین بازی ما در مسابقات جهانی هندبال نوجوانان است که باید چند روز زودتر ازمسابقه در کشور کرواسی محل برگزاری رقابت‌ها حضور داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان ادامه داد: بعد از المپیک، مسابقات جهانی سخت ترین رقابت برای همه رشته‌ها است که بهترین نمایندگان قاره پنج‌گانه در آن حضور دارند و همه تیم‌ها با آمادگی و آنالیز کامل وارد مسابقات می‌شوند. باتوجه بر اینکه گروه سخت یداریم، اما می‌خواهیم عملکرد آبرومندانه‌ای داشته باشیم.

باید تلاش کنیم جایگاه خوبی به دست آوریم

رحیمی‌زاده با اشاره بر اینکه از یک جایی برای مدعی بودن در رقابت‌های بزرگ باید تلاش کنیم، اظهار کرد: تیم ملی هندبال نوجوانان فعل خواستن را از مسابقات آسیایی شروع کرده و به نظر من نباید فقط به خاطر کسب تجربه پا به مسابقات بزرگ بگذاریم، بلکه باید تلاش کنیم جایگاه خوبی به دست آوریم. بازیکنان ما زمانی که به خود باوری برسند می‌توانند هرکاری را انجام دهند.

وی افزود: برای فکر کردن به جایگاه خوب، نخست باید حضور مستمر در مسابقات آسیایی و جهانی داشته باشیم و از این طریق بازی تدارکاتی و تورنمنت با تیم های بزرگ برگزار کنیم. موفقیت مانند یک پازل است که باید تمام تکه‌های آن کنار هم قرار بگیرد. هندبال ایران پتانسیل خوبی دارد، امیدوارم روزی با فراهم شدن همه شرایط بتوانیم در مسابقات جهانی حرف برای گفتن داشته باشیم.

از لحاظ آمادگی جسمانی همه فاکتورها را کار می‌کنیم

محمد جمالی مربی بدنساز تیم ملی هندبال نوجوانان در رابطه با وضعیت بدنی بازیکنان، گفت: پنجمین اردو برای مسابقات جهانی راشروع کردیم، از لحاظ آمادگی جسمانی همه فاکتورها را کار می‌کنیم. زمان زیادی نداشتیم به همین دلیل برای ما مهم است که از آسیب دیدگی بازیکنان جلوگیری کنیم. در حال حاضر بازیکنان از نظر بدنی شرایط خوبی دارند که باید از سرمربی تیم بابت همکاری تشکر کنم.

وی در خصوص مسابقات و تعطیلاتی که در طول چندماه گذشته بازیکنان پشت سر گذاشتند، تصریح کرد: این مشکل را همراه با تیم گیتی‌پسند در لیگ برتر هندبال داشتم که چندبار لیگ به خاطر مسابقات ملی تعطیل شد و حفظ آمادگی جسمانی بازیکنان برای ما سخت بود. در تیم ملی نوجوانان نخست سعی کردیم بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم سپس روی فاکتورهایی که ضعف دارند کار کردیم.

مربی بدنساز تیم ملی هندبال نوجوانان ادامه داد: زمانی که وارد اردوی تیم ملی شدیم بازیکنان مصدومی بودند که با همکاری رئیس فدراسیون، سرمربی تیم و تلاش فیزیوتراپ برگشتند، اما دو بازیکن مصدوم دیگری داریم که تکلیف آن‌ها فعلاً مشخص نیست.

کد خبر 670936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.