ادغام دانشگاه با یکدیگر باعث ایجاد هزینه‌های بسیاری می‌شود

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهین‌شهر گفت: در صورتی‌که دانشگاه‌ها با یکدیگر ادغام شوند، همخوانی نداشتن اهداف باعث می‌شود که در کارکرد و مأموریت نیز اخلال ایجاد شود؛ ادغام دانشگاه با یکدیگر باعث صرف هزینه‌های بسیاری می‌شود.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رسالت دانشگاه پیام‌نور در زمینه آموزش غیرحضوری اظهار کرد: «برای همه جا و همه وقت» شعار دانشگاه پیام‌نور است؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه پیام‌نور به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که کمترین زمان را برای شاغلان و افرادی که زمان محدود دارند، فراهم کند تا علاوه‌بر پرداختن به فعالیت شغلی خود، بدون نیاز به حضور در مراکز آموزشی با استفاده از وسایل الکترونیکی در کلاس درس حضور پیدا کنند و اشکالات آن‌ها برطرف شود.

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که سال‌های اخیر آموزش عالی را تحت تأثیر قرار داد، شیوع ویروس کرونا بود که به دلیل مسری‌بودن این بیماری، فاصله اجتماعی میان افراد حفظ شد و بسیاری از مراکز آموزشی شیوه‌ای که پیش‌تر در دانشگاه پیام‌نور مرسوم بود (برگزاری کلاس‌های مجازی) را اجرایی کردند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهین‌شهر تصریح کرد: طی سال‌های اخیر شاهد کاهش تعداد دانشجویان در مراکز و واحدهای دانشگاهی بودیم؛ پیش‌تر در بعضی رشته‌ها حدود ۴۰ دانشجو در کلاس درس حاضر می‌شدند و استاد تدریس می‌کرد، اما طی این سال‌ها تعداد دانشجویان نه تنها در دانشگاه پیام‌نور بلکه در تمام دانشگاه‌های کشور محدود شد.

وی اضافه کرد: قاعدتاً برای همه دانشجویان امکان‌پذیر نیست که در مراکز مختلف کلاس حضوری برگزار شود. در چنین شرایطی دانشگاه پیام‌نور از فرصت استفاده کرد و به صورت قطبی و در بسیاری از موارد استانی و کشوری، برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد؛ در سامانه LMS این دانشجو می‌تواند با تلفن همراه و لپ‌تاپ در کلاس درس حضور پیدا کند و نیازی نیست مسافت زیادی را برای حضور در کلاس درس طی کند با این روش ، زمان دانشجو نیز بهتر مدیریت می‌شود.

ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر در مقطع کارشناسی ارشد اقبال خوبی داشتیم؛ دانشجویان شاغل، به تحصیل در دانشگاه پیام‌نور مبادرت کردند. نباید مأموریت دانشگاه پیام‌نور که آموزش ضمن خدمت همچنین آموزش از راه دور است، مخدوش شود و شعارها و ایده‌هایی در زمینه ادغام این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها که مأموریت‌های آن‌ها جداگانه است، مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که دانشگاه‌ها با یکدیگر ادغام شوند، همخوانی نداشتن اهداف باعث می‌شود که در کارکرد و مأموریت آن‌ها نیز اخلال ایجاد شود؛ ادغام دانشگاه‌ها با یکدیگر موجب صرف هزینه‌های بسیاری می‌شود.

کد خبر 670913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.