صلاحیت سلاح‌ورزی برای انتخابات اتاق بازرگانی تایید نشده‌ بود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر گزارش‌های رسیده، صلاحیت «حسین سلاح‌ورزی» به‌صراحت توسط وزارت اطلاعات برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی رد شده بود و هیچ‌گونه تأییدی مبنی بر امکان حضور وی در انتخابات صادر نشده است.

به گزارش ایمنا، علی خضریان با اشاره به بررسی انتخابات اخیر اتاق بازرگانی ایران در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: با توجه به دریافت گزارش از برخی تخلفات در برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ اتاق بازرگانی ایران، جلسه‌ای با حضور دبیر انجمن نظارت بر انتخابات، نماینده وزارت صمت در انجمن نظارت بر انتخابات، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت صمت و نمایندگان وزارت اطلاعات در این کمیسیون برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در این نشست به صورت مفصل به بررسی علل حضور حسین سلاح ورزی در انتخابات پرداخته شد و بنا بر گزارشات واصله صلاحیت نامبرده به صراحت توسط وزارت اطلاعات جهت حضور در انتخابات رد شده بود و هیچ‌گونه تأییدی مبنی بر امکان حضور وی در انتخابات صادر نشده است. اما سلاح ورزی به دلیل تفسیر بخش حقوقی اتاق مبنی بر اخذ نامه رد صلاحیت خود توسط حراست وزارت صمت و نیز بعد از ۱۰ روز مقرر در آئین نامه انتخابات اتاق، در انتخابات شرکت کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: با وجود تذکر علنی نماینده وزارت صمت در انجمن نظارت و نیز تأکید مجدد نمایندگان وزارت اطلاعات، سلاح‌ورزی با استناد به تفسیر بخش حقوقی اتاق بازرگانی در نهایت در انتخابات شرکت می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون از شورای عالی نظارت بر انتخابات گفت: موضوع در شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در حال بررسی است و رأی شورا پس از اتمام روند بررسی‌ها جهت ابطال انتخابات و یا برگزاری مجدد انتخاب رئیس اتاق صادر خواهد شد.

خضریان یادآور شد: بنا بر همه شواهد بررسی شده و تأیید نمایندگان دستگاه‌های امنیتی هیچ گونه تأکیدی از هیچیک از مقامات رسمی کشور در خصوص تأیید صلاحیت سلاح‌ورزی صورت نگرفته و نام‌برده به‌صراحت جهت حضور در انتخابات رد صلاحیت شده بوده و گمانه‌زنی‌های فضای مجازی در این راستا کاملاً مردود است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد و به منظور تسویه حساب‌های سیاسی یا به منظور فضاسازی جهت ابقای غیرقانونی ایشان بر این مسند به‌واسطه نسبت دادن دروغ ایشان به مقامات ارشد دولت است، بنابراین کمیسیون اصل ۹۰ به دقت روند بررسی این تخلف صورت گرفته در اتاق بازرگانی را تا حصول نتیجه پیگیری و گزارش‌های لازم را به مردم ارائه خواهد کرد.

کد خبر 670804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.