۵ روز هوای پاک، سهم مشهدی‌ها از بهار امسال

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد، از کیفیت پایین هوای بهاری مشهد و ثبت تنها پنج روز هوای پاک، در این کلان‌شهر خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کیفیت هوا و وضعیت آلاینده‌ها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های زیست‌پذیری کلانشهرها است و در حال حاضر در شهر مشهد به عنوان یکی از پیشگام‌ترین شهرهای ایران در زمینه مدیریت محیط زیست شهری، ۲۳ ایستگاه ثابت و سیار سنجش کیفیت هوا کار ثبت شده است و تحلیل وضعیت کیفیت هوای شهر مشهد به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی افزود: بررسی داده‌های جمع‌آوری شده از این ایستگاه‌ها حاکی از آن است که در ۹۳ روز فصل بهار امسال، تنها پنج روز هوای پاک در اختیار مشهدی‌ها بوده در حالی که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ روز بوده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بهار امسال، کیفیت هوا در ۶۷ روز قابل قبول ثبت شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ روز بوده است.

یعقوبی ادامه داد: ثبت ۲۱ روز کیفیت هوای غیرقابل قبول در بهار امسال حاکی از افت کیفیت هوا در شهر مشهد است و بررسی‌ها نشان می‌دهد این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه روز افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کیفیت هوا ارتباط مستقیمی با حفظ سلامتی شهروندان دارد، از همه همشهریان تقاضا می‌شود در صورت امکان از تردد با خودروهای تک سرنشین در سطح شهر خودداری کنند و انجام معاینات فنی و ادواری وسایل نقلیه خود را به طور مرتب انجام دهند تا شاهد ثبت روزهای بیشتری با هوای پاک برای شهرمان باشیم.

کد خبر 670751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.