بالگردی که بدون سوخت به قرارگاه رسید

رشادت‌هایش را شنیده‌اید؛ احمد کشوری؛ نه می‌خواهم زندگی‌نامه او را روایت کنم نه می‌خواهم وصیت‌نامه‌اش را بیاورم، همین که یک خاطره چندخطی از او بیان کنم، بایدها را گفته‌ام.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در کردستان درگیری شدیدی میان رزمندگان با ضد انقلاب به وقوع پیوسته بود. رزمندگان از هوانیروز درخواست کمک کردند. احمد کشوری و علی‌اکبر شیرودی به سرعت خودشان را بالای سر آنها رساندند و مکان‌های موردنظری که به آن‌ها اعلام شده بود را زیر آتش خود گرفتند.

سوخت بالگرد کشوری رو به اتمام بود اما او حاضر به ترک منطقه بود، می‌گفت: باید کارم را به اتمام برسانم. خودش را به جاده‌ای رساند که در یک جیپ سیمرغ که عناصر ضد انقلاب در حال فرار بودند، سپس بالگردش را به آن خودرو نزدیک کرد و آن‌قدر پایین رفت تا با اسکیت بالگرد به آنها کوبید و بعد جیپ به ته دره سقوط کرد.

پس از پایان مأموریت با وجود اینکه از او خواسته بودند که به دلیل اینکه بالگرد سوخت کافی ندارد، همان‌جا فرود بیاید اما از آن جایی که نمی‌خواست بالگردش مورد هدف قرار بگیرد، تصمیم گرفت با ذکر یا زهرا خودش را به قرارگاه برساند و همین‌طور هم شد، احمد کشوری به سلامت و با ذکر یا زهرا در حالی که هیچ سوختی در بالگرد نبود، خودش را به قرارگاه رسانده بود.

بالگردی که بدون سوخت به قرارگاه رسید

به گزارش ایمنا، شهید احمد کشوری یازدهم تیرماه سال ۱۳۳۲ در شمال کشور به دنیا آمد. او سال ۱۳۵۱ پس از طی تحصیلات مقدماتی و متوسطه، وارد نیروی هوایی ارتش شد. شهید کشوری با آغاز جنگ تحمیلی فرماندهی تیم آتش هوانیروز در استان ایلام را به عهده داشت و عاقبت پانزدهم آذرماه سال ۱۳۵۹ در تنگه بنیا میمک ایلام هدف موشک هواپیمای دشمن قرار گرفت.

کد خبر 670686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.