ویژگی چمدان کاربردی در سفر خارجی

یکی از اقدامات مهم برای تجربه سفر، تهیه وسایل لازم و خرید چمدان کاربردی است. زمانی که شما وسایل کامل‌تری با خود همراه دارید، سفر شما لذت بخش‌تر و راحت‌تر می‌شود. اما عواملی از جمله مقصد سفر در تهیه وسایل مهم هستند.

به‌صورت ساده‌تر زمانی که شما به کشورهای خارجی سفر می‌کنید، امکانات مجهزتری نیاز دارید! پیش از خرید بلیط استانبول به تهران یا پرواز تهران استانبول یا هر پرواز دیگری به هر مقصدی از دنیا، حتماً از ویژگی‌های چمدان کاربردی در سفر خارجی باخبر شوید!

ما در این مقاله همه اطلاعات و ویژگی‌های لازم برای خرید یک چمدان کاربردی را برای شما بیان می‌کنیم. ویژگی‌هایی از جمله نوع ساختار چمدان، وزن و سایز چمدان در انتخاب نقش مؤثری دارند. برای کسب اطلاعات و آشنایی با جزئیات بهتر، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قفل چمدان

یکی از مسائل مهم در سفر حفظ امنیت مالی و جانی است. بعضی از چمدان‌ها قفل‌های رمزی دارند. این مساله باعث می‌شود وسایل موجود در چمدان شما، درامان مانده و از دید سارقان و عوامل خطرناک محفوظ بماند.

همچنین برخی از چمدان‌های به روز، قفل TSA دارند؛ این چمدان‌ها گزینه بسیار مناسبی برای سفر خارجی به‌حساب می‌آیند. لازم به ذکر است که اگرکلید قفل این چمدان‌ها را گم کنید، پلیس فرودگاه چمدان را برای شما باز خواهد کرد.

زیپ دوجداره

زیپ دوجداره یکی از موارد مهم برای محافظت از چمدان و وسایل داخل آن است. چرا که زمانی که سارقان قصد دزدیدن اموال شما را داشته باشند، فقط از زیپ اول عبور می‌کنند و قادر به باز کردن زیپ دوم نخواهند بود.

چهارچرخ بودن چمدان

اکثر چمدان‌هایی که در بازار مشاهده می‌کنیم، دو چرخ یا دسته دارند. این چمدان‌ها میزان‌ایستایی بسیار کمتری نسبت به چمدان‌های چهارچرخ دارند. چمدان‌های چهارچرخ روی زمین، فرش، موکت و.. به راحتی حرکت می‌کنند و شما مشکلی برای حمل بار نخواهید داشت.

لازم به ذکر است چمدان‌های چهارچرخ، قفل چرخ نیز دارند؛ این قفل چرخ باعث می‌شود چمدان شما در محل‌های شیب دار حرکت نکند.

ضمانت خرید

یکی از مواردی که در زمان خرید چمدان باید به آن توجه کنید، گارانتی خرید محصول است. داشتن گارانتی معتبر، کیفیت بالای کالا و اعتبار محصول شما را نشان می‌دهد. بهتر است در زمان خرید از فروشنده خود ضمانت محصول را درخواست کنید تا درصورت هرگونه مشکل بتوانید به نمایندگی خرید مراجعه کنید.

قابلیت ریجسترکردن

چمدان‌های هوشمند جدیدترین و کاربردی‌ترین نوع چمدان‌های موجود در بازار هستند. این چمدان‌ها امکانات مهمی از جمله قابلیت ردیابی نیز دارند؛ زمانی که شما چمدان خود را گم کنید، بسیار کاربردی عمل می‌کنند.

همچنین طراحی داخلی و نوع ساخت چمدان بسیار حائز اهمیت است. اگر طراحی داخلی چمدان اصولی و طبق استانداردهای موجود نباشد، قراردادن وسایل و لباس‌ها مشکل ساز می‌شود.

ترازوی داخلی چمدان

همان‌طورکه شما مسافران عزیز اطلاع دارید، هزینه اضافه بار بسیار سنگین است. شما می‌توانید با خرید چمدان‌های ترازو دار، از میزان بار موجود در چمدان خود مطلع شوید. بعضی از چمدان‌ها به دلیل نوع ساخت و طراحی که دارند، از فلز استفاده کرده‌اند؛ این فلز به‌دلیل سنگینی بیش از حد، میزان بار شما را بیشتر از حد واقعی نشان می‌دهد. بهتر است در زمان خرید چمدان به این نکات مهم توجه لازم را داشته باشید.

انواع چمدان از نظر ظاهر و کاربرد

ساک دستی

بهتر است برای سفرهای با مقصد دورتر از چمدان‌های کوتاه‌تر استفاده کنید؛ چرا که هواپیماها بر اساس جای باری که دارند، باعث بروز مشکلاتی در حمل بار می‌شوند. همچنین چمدان‌های بزرگ با ارتفاع زیاد برای جابه‌جایی و حمل و نقل دردساز هستند. بهتر است چمدان را برحسب مقصد و نوع سفر خود بخرید تا در زمان قرار دادن بار دچار مشکل نشوید.

چمدان خلبانی

چمدان‌های خلبانی جز چمدان‌های هوشمند به‌حساب می‌آیند. همانطور که در بحث نیز اشاره کردیم، این چمدان‌ها دارای امکان ردیابی بوده و در برابر ضربه و جابجایی بسیار محکم هستند. وزن چمدان‌های نوع خلبانی بسیار کم بوده و در جنس‌های مختلفی از جمله برزنتی و فلزی تولید می‌شود.

ویژگی چمدان کاربردی در سفر خارجی

شما می‌توانید در چمدان‌های خلبانی لپ تاپ خود را در جای مخصوص قرار دهید. این چمدان‌ها برای سفرهای طولانی مدت و دور بسیار مناسب هستند.

اندازه استاندارد چمدان‌ها

ابتدا باید به شما بگوییم، سایز و نوع طراحی داخلی چمدان‌ها، به میزان وزن مجاز آن‌ها بستگی دارد. هر شرکتی با توجه به شرایط موجود و نوع ایرلاین خود، میزان معینی از سایز و وزن را اعلام می‌کند. به‌صورت کلی مقدار بار مجاز در بخش کابین، بین ۷ تا ۱۰ کیلوگرم و در بخش بار هواپیما بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم است.

شما می‌توانید در زمان خرید بلیط هواپیمای خود از این مقدار سایز مطلع شوید. به‌طورمثال زمانی که شما بلیط استانبول تهران را خریداری می‌خرید، در اطلاعات بلیط شما، سایز و وزن مجاز برای شما درج می‌شود که می‌توانید از آن برای انتخاب چمدان مناسب خود انتخاب کنید.

کد خبر 670668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.