برای ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در اصفهان آمادگی داریم

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری را از دفاتر تسهیل‌گری به سمت عمل بردیم، گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد در صورت همراهی اداره کل میراث فرهنگی، بازارچه‌هایی را برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در این کلانشهر ایجاد کند.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نگاهی که از جامعه امروز پاک شده، این است که جوانان خیلی به کار علاقه‌مند نیستند و بیشتر به فکر یک شبه ثروتمند شدن هستند، لذا در جامعه آموزش و بخشی که مسئولیت مستقیم آموزش این نسل را دارد، این موضوع مغفول مانده است، لذا به این نتیجه رسیدیم از فرصت‌های بسیار زیادی که در فرهنگسراها و ظرفیت سازمان فرهنگی و معاونت‌های فرهنگی مناطق پانزده‌گانه داریم، برای تسهیل‌گری و آموزش اشتغال و توانمندسازی جوانان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها بخشی از زنان سرپرست خانوار در حال فعالیت هستند، از این‌رو ایجاد انگیزه، تسهیل‌گری و زمینه‌سازی برای رشد و تعالی آن‌ها، به‌واسطه مراکز فرهنگی شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی‌های خوبی انجام دادیم و نگاه مدیریت شهری را از دفاتر تسهیل‌گری و دفاتری که به آموزش‌های ظاهری توجه می‌کند، به سمت عمل بردیم، لذا پس از ایجاد انگیزه و برگزاری کلاس‌های آموزشی و حرکت جامعه هدف به سمت علاقه به کار، برای خود تکلیف می‌دانیم که فرصت‌هایی برای عرضه محصولات ایجاد کنیم که نمونه آن برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای زنان سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: بر اساس مجموعه درخواست‌ها و مناسبت‌ها، بازارچه و نمایشگاه محلی و کلان‌تر در نظر گرفته می‌شود که در صورت آمادگی و همراهی اداره کل میراث فرهنگی، مدیریت شهری آماده است بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار ایجاد کند.

نادرالاصلی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های شورای اسلامی شهر این است که ساختمان‌هایی همچون هریتاش که مورد استفاده نبوده را به‌صورت فصلی در اختیار بعضی حرفه‌ها و مشاغل مختلف که قابلیت عرضه دارد، قرار دهد، لذا می‌توانیم از امثال این ساختمان‌ها برای این نمایشگاه‌ها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: همچنین سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری را نیز پای کار آوردیم تا هر فرصتی که زنان سرپرست خانوار نیاز دارند، ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند تولیدات خود را عرضه کنند.

کد خبر 670666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.