وضعیت بورس امروز / بازار به نفع کوچکترها بسته شد

در بازار سرمایه امروز شاخص کل با کاهش ۹هزار و ۴۹۵ واحدی به دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۱۴ رسید؛ نمادهای "فولاد"با ۱۳۰۸ و احد، "تاپیکو" با ۱۱۸۹ واحد و "نوری" با ۱۰۰۸ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. شاخص کل هم‌وزن افزایش ۳۲۳ واحدی را تجربه کرد و به عدد ۷۴۶ هزار و ۹۶۲ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز منفی آغاز شد و در پایان معاملات شاخص کل با کاهش ۹ هزار و ۴۹۵ واحدی به دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۱۴ رسید؛ نمادهای "فولاد"با ۱۳۰۸ و احد، "تاپیکو" با ۱۱۸۹ واحد و "نوری" با ۱۰۰۸ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با افزایش ۳۲۳ واحدی به عدد ۷۴۶ هزار و ۹۶۲ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده پنج‌هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۴۶۴ هزار معامله و خریدوفروش بیش از هفت میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۸۶۶ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با کاهش اندک ۱۶ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۶۰۵ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "هرمز"، "بپاس" و "وسپهر" بیشترین تأثیر منفی و نماد خاور بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۴۹۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۹۳ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از چهار میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۳۵ هزار معامله به ارزش چهارهزار و ۱۱۱ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز هشت‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ پنج هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: هفت میلیارد ۲۹۹ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: چهار میلیارد ۷۹۱ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: پنج هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: چهار هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، کمند، فیروزا

بیشترین حجم معامله: کرازی، شستا، وتجارت

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: برکت، پکویر، دجابر

بیشترین کاهش قیمت: وایران، بکام، خمحور

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۲۸۶ میلیارد تومان

سه نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: وارس، نیان، وبملت.

سه نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: کالا، وتجارت، فلوله.

سرانه خرید و فروش

سرانه خرید: ۲۱.۲ میلیون تومان

سرانه فروش: ۲۳.۲ میلیون تومان

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۱۷۵ ۲۳۸
فرابورس ۱۷۶ ۱۳۶

اخبار مهم

سازمان بورس موافق افزایش نرخ گاز صنایع نیست / مصوبه‌ای مبنی بر افزایش نرخ دریافت نکردیم‌

ولی‌اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: درباره تصویر منتشر شده از مصوبه هیئت وزیران در فضای مجازی در ارتباط با نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و سوخت صنایع در سال ۱۴۰۲، تاکنون مصوبه‌ای مبنی بر افزایش نرخ خوراک و گاز صنایع به سازمان بورس واصل نشده است.

پس از انتشار تصویر مصوبه هیئت وزیران، به استناد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، با ناشران بورسی مکاتبه شد، اما با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی تعدادی از ناشران، آن‌ها نیز اعلام کردند تاکنون مصوبه مذکور به دستشان نرسیده است. مطابق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، ناشران مسئولیت شفاف‌سازی در مورد شایعات و همچنین افشای اطلاعات با اهمیت را برعهده دارند؛ در صورتی که ناشر مصوبه مذکور را دریافت کرده باشد، باید بلافاصله آثار مالی آن بر عملکرد سال ۱۴۰۲ را مشخص و جهت استحضار سهامداران افشا کند. این تخلفات به صورت خودکار و به وسیله هشدارهای بسته جدید نظارتی هوشمند کشف می‌شود؛ لذا در شناسایی و رسیدگی به این تخلفات، هیچ محدودیت و خط قرمزی وجود ندارد.

افزایش نرخ محصولات دقاضی

با توجه به اعلام قیمت‌های جدید از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فروش شرکت نسبت به آخرین پیش بینی معادل ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزای ش سرمایه ۳۰۰ درصدی ثاصفا

افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی ثاصفا از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

کد خبر 670588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.