کشف ۲۲ ماینر قاچاق از یک منزل مسکونی

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۲۲ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی مأموران این فرماندهی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران کلانتری ۲۵ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از ماینرهای قاچاق در یکی از منازل مسکونی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی از محل بازدید کردند و در نتیجه این عملیات، ۲۲ دستگاه ماینر که به صورت غیر مجاز در حال استخراج ارز دیجیتال بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه بنا بر ارزیابی کارشناسان مربوطه، ارزش ماینرهای مکشوفه ۱۰ میلیارد ریال است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، برق زیادی را مصرف می‌کنند و اتصال آنها به برق شهری باعث اختلال در توزیع برق منازل می‌شود؛ از همین رو، شهروندان در صورت مشاهده و اطلاع از این موارد، موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند تا با متخلفان در اسرع وقت برخورد قانونی صورت گیرد.

کد خبر 670565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.