نهایی شدن ثبت ۱۱ هزار و ۵۷۴ قرارداد اجاره در سامانه املاک و مستغلات

معاون مسکن و ساختمان از نهایی شدن ثبت ۱۱ هزار و ۵۷۴ قرارداد اجاره در سامانه املاک و مستغلات بین موجران و مستأجران خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هادی عباسی‌اصل در خصوص وضعیت درج اطلاعات قراردادهای موجران و مستأجران در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و دریافت کد رهگیری رایگان در این سامانه توضیح داد: این سامانه به صورت شبانه‌روزی و رایگان بستر ثبت قراردادهای اجاره را بین موجران و مستأجران فراهم کرده است.

وی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور تعداد مراجعه کنندگان این سامانه ۲۱۶ هزار و ۴۹۹ نفر و تعداد کل قراردادهای ایجاد شده در این سامانه ۴۲ هزار و ۱۴۲ است که تاکنون ۱۱ هزار و ۵۷۴ قرارداد در آن نهایی شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور که سوم خردادماه سال‌جاری رونمایی شد این امکان را فراهم می‌کند تا موجران و مستأجران قرارداد خود را در سامانه ثبت کنند و کد رهگیری رایگان از این سامانه اخذ کنند.

در این سامانه امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت‌شده برای قرارداد اجاره‌ای مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستأجر) به صورت برخط فراهم شده است. موجر (صاحب ملک) و مستأجر می‌توانند قرارداد اجاره واحد مسکونی مورد اجاره خود را در این سامانه منعقد و پس از تأیید دو شهد به صورت الکترونیکی با استفاده از پیامک رمز یکبار مصرف، کد رهگیری رایگان و نسخه الکترونیکی آن را دریافت کنند.

کد خبر 670555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.