احتمال وقوع آتش‌سوزی در طبیعت با شروع فصل گرم و خشک شدن بوته‌های مرتعی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از احتمال وقوع آتش‌سوزی در طبیعت با شروع فصل گرم و خشک شدن بوته‌های مرتعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد موسوی امروز _شنبه دهم تیرماه_ در مانور اطفای حریق برگزار شده در حاشیه پارک ملی سالوک، اظهار کرد: با حضور بیش از ۸۰ نفر از محیط‌بانان استان، علاقمندان به طبیعت و گروه‌های کوهنوردی و محلی انجام شد.

وی افزود: با توجه به شروع فصل گرم و خشک شدن بوته‌های مرتعی در عرصه‌های طبیعی و احتمال وقوع آتش سوزی در طبیعت، کلاس آموزشی و مانور اطفای حریق با هدف برآورد کیفیت و کمیت نیروی انسانی و تجهیزات برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: در این دوره آموزشی، محیط‌ بانان با نحوه کار با تجهیزات اطفای حریق از جمله ردفایر، دمنده و فلکسی بگ آشنا شوند و فنون و روش‌های کنترل آتش را فرا گیرند.

وی ادامه داد: علاقمندان و دوستداران طبیعت، در صورت حضور در عرصه‌های طبیعی از افروختن آتش خودداری و در صورت استفاده از آتش، آن را به صورت کامل خاموش کنند؛ همچنین هرگونه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی را بلافاصله به ادارات حفاظت محیط زیست یا محیط بانی‌ ها اطلاع دهند یا با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 670551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.