۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
پاریس در خون و آتش + فیلم

پایتخت و چند شهر فرانسه برای چهارمین شب متوالی در پی قتل نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس، صحنه خشونت و ناآرامی بود و در پی آن ۸۰ نفر زخمی و هزار نفر نیز بازداشت شدند.

به گزارش ایمنا، پایتخت فرانسه برای چهارمین شب متوالی به دنبال قتل جوان ۱۷ ساله به دست پلیس صحنه خشونت و ناآرامی و آتش و دود بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزارت کشور فرانسه از زخمی شدن حدود ۸۰ نیروی پلیس در جریان ناآرامی‌های شب گذشته در این کشور خبر داد.

وزارت کشور فرانسه همچنین ۴۵ هزار نیروی امنیتی را برای سرکوب اعتراض‌ها در سراسر شهرهای شلوغ این کشور مستقر کرده است. ۴۷۱ نفر بازداشت شده‌اند و علی‌رغم آن‌که تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حکایت از خشونت و درگیری دارد، رسانه‌های فرانسه مدعی شده‌اند که شب گذشته در مقایسه با شب‌های قبل از آن آرام‌تر بوده است.

از طرف دیگر، برخی رسانه‌ها بنا بر داده‌های وزارت کشور فرانسه گزارش کردند که در جریان ناآرامی‌های شب گذشته که پس از قتل یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس آغاز شد، حدود هزار نفر در این کشور بازداشت شده‌اند.

شبکه بی‌اف‌ام‌تی وی نیز گزارش کرد که در شهر مارسی یک انبار مهمات در شب گذشته غارت شد و چندین سلاح به سرقت رفت که البته مهمات نداشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان در چندین شهر به سرقت از مغازه‌ها، پرتاب آتش به سمت پلیس، سوزاندن زباله و خودروها ادامه دادند.

تظاهرات در فرانسه در اعتراض به شلیک مرگبار پلیس این کشور به یک نوجوان ۱۷ ساله در یک حادثه راهنمایی و رانندگی در در منطقه «نانتر» واقع در غرب پاریس از دوشنبه شب آغاز شد و جمعه شب برای چهارمین شب متوالی ادامه پیدا کرد.

یک مأمور پلیس صبح سه‌شنبه نوجوان ۱۷ ساله‌ای که نائل نام داشت را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت. گفته می‌شود این راننده نوجوان بعد از متوقف شدن توسط پلیس به سمت خودروی خود رفته و آن را روشن کرده بود اما مأمور پلیس به ظن تلاش او برای فرار به سمت وی تیراندازی کرد.

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

پاریس در خون و آتش+ ویدئو

روز پنجشنبه رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که افسری که مرتکب این قتل شده با اتهام قتل شبه‌عمد روبه‌رو شده است. یک وکیل خانواده ناهل به آسوشیتدپرس گفت که خانواده او خواستار آن هستند که این افسر به «قتل» متهم شود.

کد خبر 670501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.