ایران ۱۹ میلیارد دلار نفت فروخت

بر اساس آمار منتشر شده، ایران در سال گذشته (۲۰۲۲) ۵۴ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته که نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۷ میلیارد دلار افزایش داشته و بیانگر رشد ۳۷ میلیارد دلاری است. قابل ذکر است که درآمد نفتی ایران در پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۱۹ میلیارد دلار اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمار فروش نفت در ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی را منتشر کرد، بر این اساس تمام اعضای اوپک در سال جاری ۲۹۳ میلیارد دلار نفت فروخته‌اند.

این اداره درآمد نفتی ایران را در مدت مذکور ۱۹ میلیارد دلار اعلام کرده که ۶.۵ درصد از درآمد کل درآمدهای اعضای اوپک در مدت مشابه تشکیل داده و از این نظر رده پنجم را میان اعضای اوپک کسب کرده است، این در حالی است که مجموع درآمد نفتی ایران در سال گذشته میلادی برابر با ۵۴ میلیارد دلار بوده است.

در خصوص درآمدهای نفتی کسب‌شده میان کشورهای عضو اوپک، عربستان صدرنشین بوده و در پنج ماه ابتدایی ۲۰۲۳ موفق به کسب ۱۰۱ میلیارد دلار شده است. عراق و امارات با ۴۱ میلیارد دلار در رده دوم و سوم قرار دارند، کویت نیز ۳۲ میلیارد دلار در این مدت نفت فروخته است و در رده چهارم قرار دارد. فروش نفت سایر کشورهای عضو اوپک به شرح زیر است:

درآمد نفتی (میلیارد دلار) کشور
۱۳ آنگولا
۱۲ الجزایر
۱۲ لیبی
۱۲ نیجربه
۴ ونزوئلا
۳ کنگو
۲ گابن
۱ گینه استوایی

بر اساس آمار منتشر شده، ایران در سال گذشته (۲۰۲۲) ۵۴ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته که نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۷ میلیارد دلار افزایش داشته که بیانگر رشد ۳۷ میلیارد دلاری است.

کد خبر 670493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.