سرچشمه باقرخان به تفرجگاه محلی تبدیل می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از آغاز عملیات احیای سرچشمه باقرخان و تبدیل این محل به تفرجگاه محلی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر کلاهدوزان با اشاره به طرح ساماندهی سرچشمه باقرخان در منطقه سه شهرداری اصفهان اظهار کرد: مسیر این چشمه از کنار بازارچه حاج آقا شجاع در خیابان استاد همایی آغاز شده و پس از یکی شدن با چشمه پا قلعه و عبور از خیابان‌های گلزار، بزرگمهر، بزرگراه شهید آقابابایی و خیابان همدانیان به سوی کردآباد، خوراسگان و خاتون‌آباد ادامه مسیر می‌دهد.

وی افزود: در سال‌های اخیر به علت عملیات آزادسازی صورت گرفته است و ایجاد گودال‌ها و مخفیگاه‌ها، این چشمه به یک از مکان‌های بی‌دفاع شهری تبدیل شده بود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: با اجرای طرح بازآفرینی و عملیات ساماندهی، مالون‌چینی آن و احیای فضای سبز، ایجاد مبلمان و احداث پارک‌های خطی در کنار مادی، این مکان به یکی از مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی منطقه تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی این محل علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط زیست، ارزش افزوده برای ساکنان حاشیه مادی به همراه داشته است.

کلاهدوزان ادامه داد: مسیر مادی سرچشمه باقرخان با توجه به ظرفیتی که دارد، قابلیت تبدیل شدن به تفرجگاه محلی و مردمی را دارد.

وی اظهار کرد: در مسیری به‌طول بیش از ۲۰۰ متر از سرچشمه قدیمی باقرخان تا محله قلعه طبره و گلزار و بازارچه تفرجگاهی احداث می‌شود تا شهروندان از فضای احیاشده این چشمه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه که تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اضافه کرد: با اصلاح شیب بدنه و ایجاد فضای سبز و احداث آلاچیق، آب‌نما و جوی روان چشمه باقرخان به سبک گذشته احیا می‌شود و حس و حال چشمه طبیعی مادی باقرخان را برای شهروندان به همراه دارد.

کد خبر 670485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.