میزبانی از گردشگران آستارا با جشنواره‌های فرهنگی

فرماندار بندر آستارا گفت: در ایام تعطیلات تابستان در سواحل این شهرستان، همایش‌ها، جشنواره‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی با محتوای غنی برای اوقات فراغت شهروندان و گردشگران پیش‌بینی شده است.

عنایت رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آستارا با دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و داشتن همزمان دو مرز آبی و خاکی با کشور جمهوری آذربایجان، اسکله، بندر، راه‌آهن، قرار گرفتن در کریدور شمال-جنوب و امکانات طبیعی همچون کوه، جنگل، دریا، تالاب و آبشار در فصول مختلف سال به ویژه ایام تابستان، میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.

وی افزود: گردشگران ورودی به آستارا انتظار دارند تا در کنار مواهب طبیعی این شهرستان امکانات و شرایطی فراهم شود تا بتوانند اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه مدارس شهرستان آستارا برای اسکان فرهنگیان، کمپ‌های شهرداری، طرح‌های ساحلی و امکانات لازم به منظور استقبال و حضور مسافران آماده شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ظرفیت‌های موجود، در ایام تابستان میزبان خوبی برای همه هموطنان باشیم.

رضایی‌پور تصریح کرد: در ایام تعطیلات تابستان در سواحل سفیر امید، صدف و لوندویل این شهرستان همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی خوب با محتوای غنی برای اوقات فراغت شهروندان و گردشگران و مسابقات ورزشی کاراته ساحلی و اسب‌دوانی با حضور ورزشکاران مطرح کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در انتقال مفاهیم فرهنگی از ظرفیت همه هنرمندان فعال آستارا استفاده می‌کنیم تا بتوانند برنامه‌های خودشان را اجرا کنند، گفت: دعوت از خوانندگان دارای مجوز، مطرح کشور و مورد علاقه مردم در جشن‌ها در دستور کار قرار دارد.

فرماندار آستارا افزود: در ایام تابستان، نمایشگاه با غرفه‌هایی از صنایع‌دستی و گلیم‌بافی در سواحل آستارا دایر خواهد شد تا هنرمندان این حوزه که برای بازاریابی با مشکل مواجه هستند بتوانند با استفاده از این فرصت، محصولات خودشان را بدون واسطه به شهروندان و گردشگران عرضه کنند.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا، در غرب استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد. این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 670445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.