انتخاب فیلمساز مطرح کردستانی به عنوان عضو آکادمی فیلم آسیا

سامان حسین پور از فیلمسازان جوان و مطرح کردستانی به عنوان عضو آکادمی فیلم آسیا در بوسان کره‌جنوبی انتخاب شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، آکادمی فیلم آسیا با حضور اساتید مطرح SUWA Nobuhiro به عنوان استاد کارگردانی،KIM Hee-Jung به عنوان استاد فیلمنامه نویسی و Artur ŻURAWSKI به عنوان استاد فیلمبرداری راهنما و مربی منتخبان از میان ۵۰۳ هنرمند متقاضی برای شرکت در دوره‌های فیلمسازی از ۳۷ کشور آسیایی تنها ۲۴ هنرمند را انتخاب کرد که در میان این ۲۴ هنرمند، فیلمساز کردستانی سامان حسین پور نیز دیده می‌شود.

در طول این دوره دو فیلم کوتاه توسط منتخبان ساخته می‌شود که به صورت رسمی در بیست و هشتمین جشنواره فیلم بوسان به نمایش گذاشته خواهد شد.

این آکادمی که از سال ۲۰۰۵ برای کشف نسل نوظهور فیلمسازان آسیایی و تسریع شبکه‌های متنوع در میان استعدادهای جوان تشکیل شده است، هم اکنون دارای ۳۸۳ فارغ التحصیل از ۳۳ کشور آسیایی است.

در سال‌های گذشته، "آکادمی فیلم آسیا" به عنوان یک برنامه آموزشی جهانی برای یادگیری عمل و فلسفه فیلم‌سازی زیر نظر کارگردانان و مدرسان مشهور جهان مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفته است و فارغ التحصیلان آن به دلیل برتری خود در صنعت فیلم در سراسر جهان و در جشنواره‌های فیلم معتبر جهان شناخته شده‌اند.

سامان حسین پور از فیلمسازان کردستانی و نویسنده و کارگردان بیش از ۱۰ فیلم کوتاه، فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس سینما است و تاکنون بیش از ۵۰ جایزه از جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی دریافت کرده و داور چندین جشنواره مختلف نیز بوده است.

کد خبر 670405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.