کاهش فرارهای مالیاتی با ایجاد شیوه های جدید در وصول مالیات

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: مبارزه با فرارهای مالیاتی به روش سنتی و با دست خالی امکان پذیر نیست برهمین اساس در حال حاضر این شیوه براساس داده ها بدین صورت که در سراسر کشور به طور یکنواخت و بدون دخالت انسان انجام می گیرد تا حدودی راه های فرار را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مزیکی امروز _جمعه نهم تیرماه_ در در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با اشاره به هفته فرهنگ سازی مالیاتی و تبیین جایگاه نظام مالیاتی در ایجاد فضای اقتصادی سالم، اظهار کرد: در جامعه اسلامی اصول مالیات بر مبنای ضوابطی است که در حکومت علویان به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به نقش مهم مالیات بر توسعه و رفاه اجتماعی مردم افزود: این موضوع در بحث عدالت اجتماعی که از اصول و پایه‌های اساسی حکومت علوی است، نقش برجسته ای دارد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: اگر مالیات به روش درست و شیوه‌ای که عدالت در آن وجود داشته باشد از مردم دریافت شود، به طور قطع منجر به توسعه و رفاه در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: نقش توزیع ثروت در گرفتن مالیات نقشی برجسته دارد و در جامعه اسلامی به طور قطع باید روش گرفتن مالیات با روش دریافت مالیات در سایر کشورهای جهان متفاوت باشد.

مزیکی خاطرنشان کرد: برخورد اخلاق مدارانه در وصول مالیات و اینکه کارگزاران نظام مالیاتی در دریافت مالیات به اخلاق و روش‌های دینی تمسک داشته باشند مورد تاکید حکومت اسلامی بوده است.

وی با تاکید بر برخورد درست و مناسب با متخلفان در پرداخت مالیات گفت: موضوع فرار مالیاتی در سنوات گذشته به شدت مورد توجه حاکمیت قرار گرفته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: پس از ایجاد تحریم‌ها توسط دشمن، مشکلاتی برای جامعه اسلامی ما ایجاد شد که پرداختن به موضوع مالیات را بیشتر مورد توجه حاکمان قرار داد.

وی با اشاره به تفاوت در شیوه دریافت مالیات نسبت به دوران گذشته گفت: در حال حاضر موضوع مورد بحث در این زمینه، موضوع فرار مالیاتی و مبارزه با آن است.

مزیکی اضافه کرد: مبارزه با فرارهای مالیاتی به روش سنتی و با دست خالی امکان پذیر نیست و در حال حاضر این شیوه براساس داده‌ها بدین صورت که در سراسر کشور به طور یکنواخت و بدون دخالت انسان انجام می‌گیرد تا حدودی راه‌های فرار کاهش داده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: امروز سیستم بانکی کشور و اطلاعات آن در اختیار نظام مالیاتی است و این شیوه نیز به طور قطع نواقصی خواهد داشت اما نسبت به روش‌های قبل که برمبنای حدس و تخمین و بررسی اطلاعات شفاهی بود، بهتر است و می‌توان از این طریق مالیات به روش عادلانه تری وصول شود.

کد خبر 670352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.