علی قلی‌زاده به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ لیگ لهستان تبدیل شد

علی قلی‌زاده باوجود اینکه دوران مصدومیت را سپری می‌کند با مبلغ ۱.۸ میلیون یورو به لخ‌پوزنان پیوست به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ این تیم و لیگ لهستان تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته رسانه‌های لهستانی از انتقال علی قلی‌زاده بازیکن سابق قاسم‌پاشا ترکیه و ستاره چند فصل اخیر شارلوآ بلژیک به تیم فوتبال لخ‌پوزنان لهستان خبر دادند. بدین ترتیب وینگر ملی‌پوش کشورمان برخلاف پیشنهاداتی که از باشگاه‌های ایرانی داشت کماکان در اروپا به فوتبال حرفه‌ای خود ادامه می‌دهد و پس از فرشاد احمدزاده، دومین بازیکن ایرانی به‌شمار خواهد رفت که در فوتبال لهستان بازی می‌کند.

امضای قرارداد سه‌ساله قلی‌زاده با لخ‌پوزنان

علی قلی‌زاده با لخ‌پوزنان لهستان قراردادی سه‌ساله دارد. این فوتبالیست ۲۷ ساله امروز یا حداکثر شنبه (فردا) به‌همراه سایر همراهانش با هواپیمای شخصی مالک باشگاه شارلوا به پوزنان سفر می‌کند. توافقات نهایی روی‌میز مدیرعامل لخ‌پوزنان قرار دارد، اما تقریباً این انتقال در مرحله نهایی است و هیچ‌چیز غیر منتظره‌ای به‌جز امضای قرارداد نباید رخ دهد.

انتقال ۱.۸ میلیون‌یورویی و تبدیل به گران‌قیمت‌ترین انتقال تاریخ لهستان

مصدومیت کنونی وینگر ایرانی از ناحیه زانو علامت‌سوالی در ذهن هواداران لخ‌پوزنان است که به‌دلیل آن قلی‌زاده تا پایان مردادماه آماده بازی نخواهد بود. با این حال، این لخ‌پوزنان نگران این ماجرا نیست، زیرا رکورد نقل‌وانتقالات خود و کل لیگ لهستان را شکست و مبلغ این انتقال ۱.۸ میلیون یورو است تا علی قلی‌زاده در صدر فهرست گران‌قیمت‌ترین نقل‌وانتقالات لخ‌پوزنان قرار بگیرد. وینگر ایرانی جدید لخ‌پوزنان جانشین مایکل اسکوراس می‌شود و انتظار می‌رود که او برای به‌دست آوردن جایگاه در ترکیب اصلی با آدریل با لوآ رقابت کند.

ادامه روند ریکاوری قلی‌زاده در لهستان

علی قلی‌زاده چند ماه قبل و پس از اتمام جام‌جهانی تحت عمل‌جراحی آرتروسکوپی زانو (مینیسک) قرار گرفت. البته طبق پیش‌بینی‌ها این بازیکن باید اکنون آماده بازگشت به میادین باشد، اما توانبخشی او کندتر از روال عادی پیش رفت. البته قلی‌زاده حدود دو هفته پیش در پوزنان لهستان بوده و زانویش مورد معاینه پزشکان تیم جدیدش قرار گرفته است. پزشکان لخ‌پوزنان اعلام کردند که عمل این بازیکن به‌خوبی انجام شده و هیچ‌گونه خطری پس از این عمل وجود ندارد.

قلی‌زاده از هفته آینده در لهستان

وینگر ملی‌پوش ایرانی این هفته وارد پوزنان خواهد شد و قرار است تا زمان بهبودی مصدومیت در باشگاه بماند. ضمن اینکه آزمایشات پزشکی قبل از امضای قرارداد، همچنین در طول مدت گذراندن دوران نقاهت تمام تمرینات به‌جز ورزش (دویدن، دامنه حرکت) انجام خواهد شد. خود این بازیکن سرمربی لخ‌پوزنان را بسیار دوست داشته است و حتی قرار بود فان دن‌بروم خودش در مذاکرات شرکت کند و بازیکن را متقاعد کند که به باشگاه برود. فان دن‌بروم آماده بوده و هست که منتظر این بازیکن باشد، زیرا قلی‌زاده را یک بازیکن مهم در جناح راست می‌بیند و این پست نقش بسیار مهمی در تاکتیک‌های سرمربی لخ‌پوزنان دارد.

وقتی قاسم‌پاشا وینگر جدید لخ‌پوزنان را نخواست

جالب اینجاست قاسم‌پاشا که علی قلی‌زاده را به‌صورت قرضی در اختیار داشت می‌توانست گزینه خرید این ایرانی را به‌مبلغ ۳.۵ میلیون یورو فعال کند اما از آن استفاده نکرد. مدیران لخ‌پوزنان معتقدند که این بازیکن پتانسیل تبدیل‌شدن به یک ستاره در لیگ لهستان را دارد و همه افراد باشگاه نیز این را می‌گویند.

هواپیمای شخصی مالک ایرانی شارلوآ در اختیار قلی‌زاده

علی قلی‌زاده با مالک باشگاه شارلوآ که هموطنش است رابطه بسیار خوبی دارد و برای تکمیل بقیه جزئیات با هواپیمای شخصی مالک شارلوآ به لهستان پرواز خواهد کرد. البته بعد از جام‌جهانی علی قلی‌زاده می‌خواست محیط اطرافش را تغییر دهد و چیز جدیدی را امتحان کند. او در ترکیه و تیم قاسم‌پاشا به‌دلیل مشکلات جسمانی تمرین نکرد و تنها چهار بازی در آنجا انجام داد که یک پاس‌گل نیز ثبت کرد.

شانس حضور همسر ملی‌پوش ایرانی لخ‌پوزنان در این تیم

حالا علی قلی‌زاده می‌خواهد بازی در لهستان را امتحان کند. شاید نه‌تنها او در لیگ لهستان تلاش کند، بلکه همسرش (یاسمن فرمانی) فرصت بازی در این کشور را خواهد داشت. فرمانی در حال حاضر باردار است، اما همان‌طور که ماریوش مونسکی، آشنا به فوتبال بلژیک می‌گوید، او یک فوتبالیست نیز هست و شاید در تیم بانوان لخ‌پوزنان استخدام شود.

آمار علی قلی‌زاده در شارلوآ و تیم ملی ایران

علی قلی‌زاده طی چند فصل حضور در لیگ بلژیک در مجموع ۱۴۳ بازی برای شارلوا انجام داد، ۲۳ گل به ثمر رساند و ۲۶ پاس‌گل داد. او همچنین ۳۰ بازی برای تیم ملی ایران انجام داده و ۶ گل به ثمر رسانده است. لخ‌پوزنان پس از شارلوا و قاسم‌پاشا، سومین باشگاه اروپایی او خواهد بود. در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر هر سه بازی را برای تیم ملی ایران انجام داد (۱۹۹ دقیقه) و در شکست ۶-۲ مقابل انگلیس یک پاس‌گل ثبت کرد.

کد خبر 670324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.