لزوم فعال‌شدن تمام ظرفیت اتوبوسرانی اصفهان/ اجرای پروژه‌های عمرانی برای اصلاح چهره شیراز

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تمام ظرفیت‌های خطوط اتوبوسرانی اصفهان فعال شود / سپر بلای سرمایه‌گذاران هستیم»، «اجرای پروژه‌های عمرانی برای اصلاح چهره شهر شیراز»، «پلاک‌های هوشمند در اردبیل نصب شود»، «گرانی املاک موجب کندی روند اجرای پروژه ۲۴ متری اراک می‌شود»، «شیوه‌نامه ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون شهرداری‌ها تدوین شده است» و «برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی باید حقوق مردم را به رسمیت بشناسیم» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

تمام ظرفیت‌های خطوط اتوبوسرانی اصفهان فعال شود / سپر بلای سرمایه‌گذاران هستیم

علی صالحی، سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اتفاقات خوب هفته‌های اخیر در سطح کشور اظهار کرد: اتفاقات هفته اخیر نشان داد که هم می‌توان در میدان دیپلماسی و حوزه علمی دستاورد داشت و هم می‌توان ثمره این اقتدار را در معیشت مردم و حرکت بهتر کشور در مسیر چشم‌انداز تمدن اسلامی را شاهد بود.

وی افزود: امیدواریم مسیر پرقدرت دولت مردمی با تبیین به‌موقع دستاوردها ادامه داشته باشد و شاهد تداوم رکوردهایی نظیر کاهش بی‌سابقه تورم طی یک ماه در ادوار دولت‌ها و عبور از میانگین رشد اقتصادی دو برابر طی دو سال اول خدمت دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل باشیم و تأثیرات عملی آن را در زندگی مردم و همبستگی اجتماعی نیز مشاهده کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بندهای قانونی مبنی بر اینکه دفتر مجله، روزنامه و شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول شرایط مطب‌ها و دفاتر وکالت برای استقرار در ساختمان‌های مسکونی هستند، گفت: در بعضی مناطق با وجود مصوبه تکمیلی شورا، این موضوع رعایت نمی‌شود و تفاسیر متفاوتی از این بند قانونی لحاظ می‌شود، از این‌رو لازم است شهردار نسبت به این نطق و تذکر، اجرایی شدن آن را به مدیران مناطق تاکید کند.

اجرای پروژه‌های عمرانی برای اصلاح چهره شهر شیراز

مصطفی کیانی‌رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: اجرای عملیات روکش آسفالت در منطقه پاسارگاد غربی و منشعب آن به متراژ ۱۰ هزار مترمربع با اعتباری بیش از دو میلیارد تومان در حال انجام است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در شش ماهه گذشته ذیل پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی اجرای ۱۰۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت با بودجه بیش از ۲۰ میلیارد تومان با هدف اصلاح چهره شهر، روان‌سازی تردد وسایل نقلیه، تأمین آرامش و آسایش شهروندان انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شورا و شهرداری به کیفیت آسفالت معابر به عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان توجه ویژه دارد، گفت: رفع نیاز شهروندان اولویت مدیریت شهری بوده است، در این راستا در طرح آسفالت، بسیاری از معابر و خیابان‌های منطقه چهار بهسازی شد که این موضوع رضایت شهروندان را به همراه داشت.

پلاک‌های هوشمند در اردبیل نصب شود

حبیب فتحی، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به برگزاری هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه عصر، تکنولوژی و فناوری است، بنابراین نصب پلاک‌های هوشمند در اردبیل اقدامی ارزشمند خواهد بود.

وی با بیان اینکه در پلاک‌های مذکور اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها و ملک توسط کد کیو آر درج خواهد شد، گفت: این طرح در راستای هوشمندسازی بسیار حائز اهمیت است.

گرانی املاک موجب کندی روند اجرای پروژه ۲۴ متری اراک می‌شود

سیدوحید میرنظامی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: تملکات پروژه ۲۴ متری آغاز شده است اما منابع مالی موجود کفاف هزینه‌های پروژه را نمی‌دهد و این مسئله مانع افزایش سرعت این پروژه خواهد شد.

وی افزود: مسیر پروژه ۲۴ متری از جایی عبور کرده که قیمت املاک در مسیر آن بالا است، چرا که این محدوده به عنوان هسته مرکزی شهر از مناطق برخوردار محسوب می‌شود و برای تملک و تخریب بناها بودجه زیادی لازم است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی اراک ادامه داد: این موضوع یکی از موانع اصلی در راه اجرای پروژه به‌شمار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود به دلیل کسری منابع این پروژه در جدول زمانی اعلام شده محقق نشود.

شیوه‌نامه ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون شهرداری‌ها تدوین شده است

روح‌اله امرالهی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اهمیت تدوین شیوه‌نامه ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: این شیوه‌نامه برای نخستین بار تدوین شده است.

وی مهم‌ترین دغدغه شورا را تسهیل‌گری و رفع مشکلات مردم در ماده ۱۰۱ دانست و افزود: در این شیوه‌نامه، ساختمان‌های مسکونی در بافت فرسوده که قبل از سال ۱۳۹۰ ساخته شده باشد، از پرداخت سهم خدمات معاف می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شورا تلاش کرده است این شیوه‌نامه تسهیل‌گری داشته باشد، مشکلات مردم را رفع کند و در مناطق محروم و کم‌برخوردار پروژه‌های بیشتری اجرا شود و این مناطق توسعه پیدا کند.

برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی باید حقوق مردم را به رسمیت بشناسیم

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به سخنان رئیس دیوان عدالت اداری کشوری اظهار کرد: دو اصل اساسی که روح قانون را تشکیل می‌دهد، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی است.

وی افزود: شورایاری‌ها کسانی هستند که بدون حقوق و داوطلبانه با پذیرش تمام سختی‌ها، مطالبه‌گر حق مردم از مدیریت شهری بودند و از شهردار ناحیه تا شهردار منطقه تا شهردار تهران را در همین صحن و پشت تریبون مطالبه‌گری می‌کردند؛ البته آن زمان مدیر شهرداری بودیم و افتخار می‌کردیم که مردم راحت پشت این تریبون به عنوان نماینده مردم می‌آمدند و شهردار تهران را خطاب قرار می‌دادند و از کاستی‌ها و نواقص می‌گفتند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اصل دوم پاسخگویی است و مدیران را مجبور می‌کردند پاسخ مردم را بدهند و به تعهدات خود عمل کنند.

کد خبر 670308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.