بازسازی قدیمی‌ترین پل عابر پیاده کرمانشاه / درخواست پلیس راهور در خصوص اتوبان شهید خرازی

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار اراک در آستانه بهره‌برداری"، "اتوبوس‌های مدرن به زودی وارد ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کرمانشاه می‌شود"، "ویسادار؛ قلب تپنده گردشگری پره‌سر"، "نقش نشانه‌ها در برندسازی شهری / مطالعات در حوزه المان‌ها جامع باشد"، "بازسازی قدیمی‌ترین پل عابر پیاده شهر کرمانشاه در منطقه ۲"، "برگزاری مراسم روز عرفه در آرامستان باغ رضوان اصفهان"، "اجرای پروژه آسفالت بلوار باهنر در سریع‌ترین زمان ممکن"، "درخواست مکتوب رئیس پلیس راهور اصفهان برای اصلاح هندسی مسیر اتوبان شهید خرازی"، «داوود قوی‌پنجه» شهردار تالش شد"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار اراک در آستانه بهره‌بردار

عباس فضلعلی، مدیر منطقه چهار شهرداری اراک گفت: زیرسازی و آسفالت بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار پردیس دو و جهانگیری رو به اتمام است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

اتوبوس‌های مدرن به زودی وارد ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کرمانشاه می‌شود

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه گفت: از مجموع ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید که توسط شهرداری خریداری شده، تاکنون ۴۰ دستگاه وارد کرمانشاه شده است و به‌زودی در اختیار شهروندان کرمانشاهی قرار خواهد گرفت، سایر اتوبوس‌ها نیز به‌تدریج تحویل داده خواهد شد.

ویسادار؛ قلب تپنده گردشگری پره‌سر

آبشار ویسادار گنجی در دل طبیعت جنگلی و قلب تپنده گردشگری شمال کشور است که امسال از سوی اداره کل منابع طبیعی استان گیلان به منظور اجرای طرح گردشگری به شهرداری پره‌سر واگذار شده است، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی در حاشیه این آبشار، می‌تواند وضعیت گردشگری و اقتصادی شهر را متحول کند.

پژمان اکبری، شهردار پره‌سر اظهار کرد: با پیگیری و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر، استانداری و اداره کل دادگستری و موافقت اداره کل منابع طبیعی استان گیلان، ۱۰ هکتار از عرصه آبشار ویسادار به منظور اجرای طرح گردشگری، طی قراردادی ۱۵ ساله، اردیبهشت‌ماه امسال به شهرداری پره‌سر واگذار شد، اما به دلیل تغییرات مدیریتی در اداره کل منابع طبیعی، فرایند اداری تحویل عرصه آبشار به شهرداری دچار وقفه شده است که امیدواریم این فرایند تسریع شود تا بتوانیم اجرای طرح را در تابستان آغاز کنیم.

وی افزود: نحوه اجرای طرح گردشگری در آبشار ویسادار در قالب یک کتابچه از سوی اداره کل منابع طبیعی به شهرداری پره‌سر ارائه شده است و شهرداری باید در چارچوب این طرح عمل کند.

شهردار پره‌سر با بیان اینکه احداث اقامتگاه سنتی با استفاده از چوب و گل برای گردشگران، سرویس بهداشتی، رستوران، غرفه‌هایی برای فروش محصولات محلی و کشاورزی در نزدیکی آبشار ویسادار در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: پل آبشار ویسادار به‌طور کامل فرسوده شده و بسیار خطرناک است و در حال حاضر امنیت لازم را برای تردد ندارد؛ بنابراین پل قدیمی تخریب و پل مدرن روی آبشار احداث خواهد شد.

اکبری تصریح کرد: از میدان آبشار شهر پره‌سر تا آبشار ویسادار حدود ۱۷ کیلومتر است، آسفالت هفت کیلومتر از جاده وضعیت مطلوبی ندارد و تردد در این مسیر به سختی انجام می‌شود، لذا با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر و نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، حدود ۶۰ میلیارد ریال قیر رایگان تأمین و پیمانکار پروژه از طریق مناقصه عمومی انتخاب شده است و از هفته آینده روکش آسفالت این جاده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ محیط زیست و داشتن طبیعت پاک، تمهیدات لازم برای جمع‌آوری زباله‌ها در طرح گردشگری آبشار ویسادار لحاظ شده است و زباله‌ها روزانه به صورت سنتی توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود، تاکید کرد: طی سال‌های اخیر، فرهنگ مردم در حفظ و نگهداری محیط زیست تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است و شهروندان در زمان حضور در طبیعت علاوه بر اینکه زباله‌های خود را در داخل کیسه‌های نایلونی قرار می‌دهند، پسماندهای رها شده در دامن طبیعت را نیز جمع‌آوری و به سطل‌های زباله منتقل می‌کنند.

نقش نشانه‌ها در برندسازی شهری / مطالعات در حوزه المان‌ها جامع باشد

نحوه طراحی و جانمایی المان‌های شهری نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های محیط شهر و بهبود کیفیت زندگی شهروندان دارد و می‌تواند به برندسازی در سطح ملی و بین‌المللی کمک کند.

امیرحسین شبانی، دکترای شهرسازی در این خصوص گفت: یکی از رویکردهای مهمی که در حوزه برنامه‌ریزی و طراحی شهری وجود دارد، رویدادمداری است.رویدادمداری به دنبال آن است تا وقایع و رویدادهای شهری را سازماندهی و برنامه‌ریزی کند. این رویکرد تلاش دارد کیفیت مؤلفه‌های شهر را ارتقا دهد و بعضی مفاهیم اجتماعی و فرهنگی را ساماندهی کند. تحقق این مهم در قالب ساختارهای کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محقق می‌شود و محفل همه اینها فضاهای شهری است؛ لذا طراحی المان‌ها و نشانه‌های شهری از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در مرکز توجه قرار گیرد.

وی افزود: نباید صرفاً به فیزیک و کالبد المان توجه کرد. انجام مطالعات درباره المان‌های شهری باید جامع‌نگر و چندبعدی باشد. چنانچه بخواهیم تنها به بعد کالبدی و فیزیکی نگاه کنیم و تنها مباحث زیبایی‌شناسی را در نظر بگیریم، کارکرد فرهنگی و بار معنایی یک المان کمرنگ می‌شود؛ لذا لازم است یک مطالعه نظری در حوزه نمادها و المان‌ها انجام دهیم. نگاه به المان‌ها باید جامع باشد و نباید اجازه داد سلیقه‌های زودگذر و بعضی اولویت‌های نهادینه‌نشده، ساختار فرهنگی شهر و طراحی المان‌های شهری را تحت تأثیر قرار دهد.

دکترای شهرسازی گفت: المان، سنبل و هر آیتمی که به شهر الحاق می‌شود، بخشی از ساختار کلی فضا است و باید با سایر عناصر شهری همخوانی داشته باشد تا بتواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند و کارکرد مناسبی داشته باشد؛ لذا جانمایی عناصر شهری از هر طریق نمی‌تواند پیوند بصری، ادراکی و عملکردی مناسب را در پی داشته باشد. لازم است فضای شهری را به عنوان یک مجموعه کامل از عملکردها و اجزای کالبدی و غیرکالبدی در نظر بگیریم تا هر المان در کنار سایر اجزا، نقش خود را به‌خوبی ایفا کند؛ به منظور دستیابی به این مهم لازم است مفاهیم مکان و فضا بازنگری شود.

بازسازی قدیمی‌ترین پل عابر پیاده شهر کرمانشاه در منطقه ۲

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه گفت: قدیمی‌ترین پل عابر پیاده شهر کرمانشاه معروف به پل هوایی نیاز به ترمیم، بازسازی و زیباسازی داشت که با اولویت در دستور کار قرار گرفت و امروز از اتمام عملیات ترمیم و زیباسازی آن بازدید کردیم.

برگزاری مراسم روز عرفه در آرامستان باغ رضوان اصفهان

علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: طبق سنوات گذشته امسال نیز میزبان مردم اصفهان برای مراسم دعای عرفه در آرامستان باغ رضوان هستیم.

اجرای پروژه آسفالت بلوار باهنر در سریع‌ترین زمان ممکن

علیرضا نقوی، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: عملیات اجرایی فاز نخست آسفالت بلوار باهنر یزد در سریع‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت اجرا شد.

درخواست مکتوب رئیس پلیس راهور اصفهان برای اصلاح هندسی مسیر اتوبان شهید خرازی

بزرگراه شهید خرازی کلان‌شهر اصفهان تبدیل به یکی از گره‌های کور ترافیکی این شهر شده که در بیشتر ساعات شبانه‌روز زیر حجم ترافیک انبوه خودروهاست، موضوعی که مدیریت شهری را مجاب کرده تا در تابستان امسال این بزرگراه کلیدی را تعریض کند.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در این خصوص گفت: بزرگراه شهید خرازی پرترددترین بزرگراه شهر اصفهان بوده و در روزهای عادی سال، هزاران نفر از شهروندان در سفر رفت و برگشت هنگام تردد از این بزرگراه در ترافیک ناشی از آن به‌ویژه در ساعات اوج معطل می‌شوند.

وی افزود: مطالعات ترافیکی بزرگراه شهید خرازی و بررسی‌های کارشناسی و میدانی، راهکارهای بلندمدت با زمان اجرای طولانی مانند احداث رینگ چهارم ترافیکی و کوتاه مدت و کم هزینه مانند تعریض بزرگراه در مقاطعی از آن با حذف فضای سبز را پیشنهاد داده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث رینگ چهارم ترافیکی در شرق اصفهان در حال اجرا است اما در قسمت غرب بسیار زمان بر بوده و نیازمند تعامل بین شهری و آزادسازی در شهرستان‌های خمینی شهر و درچه و احداث پل‌های غیرهمسطح روی زاینده رود است، ادامه داد: در صورت احداث در سال‌های آینده، تقاضای عبوری شهر اصفهان که حالت کمربندی را دارد پاسخگو است و همچنان تقاضای جنوب به شمال و شمال به جنوب تولید از مناطق داخل شهری اصفهان از بزرگراه شهید خرازی تردد خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اهمیت تعریض مقاطعی از بزرگراه شهید خرازی بین رمپ‌های ورودی و خروجی بزرگراه قرار داشته و در معرض تداخل وسایل نقلیه است در کاهش تأخیر به میزان ۲۵ درصد و کاهش صف وسایل نقلیه و آلودگی هوا و مصرف سوخت ناشی از آن مؤثر است.

حق‌شناس تصریح کرد: در نامه شماره ۹۳۲/۱۱۹/۰۲/۱۴۱۳ مورخ ۲۸/‏۰۲/‏۱۴۰۱‬ رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان (نامه پیوست) حذف فضای سبز بزرگراه خرازی و اضافه شدن به سواره‌رو به صورت مکتوب درخواست شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی مطابق درخواست رئیس پلیس شهرستان اصفهان و با توجه به مطالعات ترافیکی بزرگراه شهید خرازی در شورای ترافیک شهر اصفهان در تاریخ ۲۲/‏۰۳/‏۱۴۰۱‬ مطرح و مصوب شده است، اظهار کرد: پس از تصویب طرح در سال ۱۴۰۱، جزئیات طراحی عمرانی در شورای سیاست گذاری طرح‌های عمرانی شهرداری تصویب و بودجه مورد نیاز انجام آن برای انجام در سال ۱۴۰۲ در شورای اسلامی شهر مصوب شد؛ بار دیگر در شورای ترافیک شهر اصفهان مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۰ بر اهمیت تعریض بزرگراه شهید خرازی از طریق حذف فضای سبز و احداث پل صاحب روضات تاکید شد.

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان در خصوص طرح تعریض بزرگراه شهید خرازی می‌گوید: طراحی این پروژه پیش از این انجام و ابلاغ شده بود اما برای اجرای آن به مسدودسازی مسیر نیاز داشتیم، لذا نظرات کارشناسان برای انتخاب نحوه اجرای پروژه با حداقل دخالت در موضوع ترافیک و کمترین مزاحمت برای تردد وسایل نقلیه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، حداکثر فعالیت در اجرای پروژه در اوقات شب انجام خواهد شد، می‌افزاید: عملیات تعریض ضلع شرقی بزرگراه شهید خرازی تا پایان تابستان و قبل از بازگشایی مدارس و افزایش ترافیک به اتمام می‌رسد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه می‌دهد: از دیگر پروژه‌ها در این محور احداث پل صاحب روضات است که نقشه‌های این پروژه ابلاغ شده است و هم‌اکنون در بحث توافق نرخ با مجری و پیمانکار طرح قرار دارد.

«داوود قوی‌پنجه» شهردار تالش شد

پس از کشمکش‌های فراوان، با چهار رأی اعضای شورای اسلامی شهر تالش، «داوود قوی‌پنجه» به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

کد خبر 670220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.