برای گفت‌وگوی تعاملی و دو سویه با اروپا آمادگی داریم

سفیر ایران در اتریش هم‌زمان با مایوس شدن غرب از سیاست حمایت از اغتشاشات در ایران و تحرکاتی که از تلاش برای بازگشت به مسیر دیپلماسی حکایت دارد، تاکید کرد که ایران برای گفت‌وگوی تعاملی و دوسویه با اروپا آمادگی دارد.

به گزارش ایمنا، عباس باقرپور اردکانی روز چهارشنبه در نشستی که به دعوت مؤسسه بین‌المللی صلح در وین و با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، پژوهشگران و سیاستمداران اتریشی برگزار شد، مواضع تهران را پیرامون آخرین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای تشریح کرد.

وی در این نشست به سوالات طرح شده از سوی حاضران از جمله در رابطه با روابط ایران و اروپا، توافق هسته‌ای و جنگ اوکراین پاسخ داد.

سفیر کشورمان همچنین بر آمادگی ایران برای گفت‌وگوی تعاملی و دوسویه بین ایران و اروپا تاکید کرد.

این درحالی است که تغییر برخی از مواضع طرف‌های اروپایی که نشانه‌های آن را می‌توان در لغو کنفرانس گروهک تروریستی منافقین در پاریس و درنوردیدن اردوگاه این فرقه منحوس توسط پلیس آلبانی مشاهده کرد، در کنار شتاب برگزاری جلسات با ایران نشانگر رگه‌هایی از پشیمانی غرب برای تداوم مسیر دیپلماسی است که پاییز گذشته با قمار در اغتشاشات ایران، به نابودی کشاند.

تحولات ژئوپلیتیک غرب آسیا در پی ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی، معادلات غرب را طی ماهه‌های اخیر به‌هم زده و آن‌ها را پس از شکست پروژه پرهزینه ایران‌هراسی با صحنه‌گردانی رژیم صهیونیستی، نسبت به ادامه این مسیر مأیوس کرده است.

دیدار نمایندگان تروئیکای اروپایی و انریکه مو را هماهنگ‌کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها با علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران طی دو هفته گذشته را می‌توان در همین راستا مورد ارزیابی قرار داد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین‌شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

کد خبر 670168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.