وضعیت بورس امروز / نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بازار را قرمز کرد

با انتشار خبر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شاخص کل با کاهش ۱۴ هزار و ۷۹۷ و احدی به دو میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۰۸ رسید؛ نمادهای "پارسان"با ۲۴۱۲ و احد، "شپدیس" با ۱۶۱۰ واحد و "فارس" با ۱۰۶۵ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. معامله‌گران حقیقی امروز ۲۵۶ میلیارد تومان خروج پول داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز نیز قرمز رنگ بود و با دستورالعمل جدیدی در رابطه با نرخ خوراک گروه پتروشیمی روبه‌رو بودیم که روی بازار بسیار مؤثر بود. اخیراً نامه‌ای در فضای مجازی درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها منتشر شده که در آن این نرخ هفت هزار تومان اعلام شده درحالی‌که صحبت‌های مسئولان پنج هزار تومان بوده است و صحبتی درباره تغییر آن وجود نداشته است. در پایان معاملات شاخص کل با کاهش ۱۴ هزار و ۷۹۷ و احدی به دو میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۰۸ رسید؛ نمادهای "پارسان"با ۲۴۱۲ و احد، "شپدیس" با ۱۶۱۰ واحد و "فارس" با ۱۰۶۵ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با کاهش چهارهزار و شش واحدی به عدد ۷۴۶ هزار و ۶۳۵ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده شش‌هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۴۹۷ هزار معامله و خریدوفروش بیش از هشت میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۹۰۱ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با کاهش ۱۶۵ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۶۲۱ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "مارون"، "زاگرس" و "وسپهر" بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۴۹۴ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۹۳ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از شش میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۲۰ هزار معامله به ارزش چهار هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۹ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان بود که از این مبلغ پنج هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: هشت میلیارد ۱۸۴ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: شش میلیارد ۳۹۲ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: شش هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: پنج هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، شپدیس، تصمیم

بیشترین حجم معامله: کرازی، شستا، وبملت

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: واعتبار، ثامان، سیلام

بیشترین کاهش قیمت: شخارک، کرازی، پارسان

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۲۵۶ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: شپدیس، خکمک، شیراز.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: کرازی، قنقش، کماسه.

سرانه خرید و فروش

سرانه خرید: ۲۱.۳ میلیون تومان

سرانه فروش: ۲۴.۳ میلیون تومان

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۱۴۹ ۲۶۲
فرابورس ۱۳۹ ۱۷۱

اخبار مهم

اولین نماد بازار توافقی فرابورس

شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا (سهامی عام) با نماد وکمپنا به عنوان اولین نماد معاملاتی از تاریخ ۶ تیرماه سال ۱۴۰۲ در بازار توافقی فرابورس ایران درج شد.

عرضه عمده سهام کنترلی خبهمن در ۲۸ تیر

عرضه عمده سهام کنترلی شرکت سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان تعداد ۱۹۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان شامل ۱۰۹.۰۰۰.۰۰۰ سهم متعلق به شرکت گروه بهمن (معادل ۳۶.۳۳ درصد) از طریق تابلو معاملات عمده فرابورس ایران با قیمت پایه هر سهم معادل ۳۱.۵۰۰ ریال در روز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ عرضه می‌شود.

عرضه اولیه جدید در راه است

آسیاناما که از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری امید است، به فرا بورس وارد شده است. طبق گفته‌های حسام خوشبین‌فر، مدیرعامل آسیا ناما، این شرکت اولین تولیدکننده مخزن هیدروژنی از ورق فولاد در کشور است. او برنامه‌های توسعه شرکت را بر اساس نیاز بازار و مشتری تعریف کرده و ظرفیت تولید آسیا ناما را ۸۵ هزار مخزن در سال اعلام کرد. شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۱ خرداد با نماد "ناما" در گروه خودرو و ساخت قطعات به عنوان صدوهفتادوپنجمین شرکت در بازار دوم فرا بورس درج شد و طی روزهای آینده عرضه می‌شود.

کد خبر 670145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.