رویکرد لندن برای کاهش انتشار کربن

گزارش‌ها حاکی از کاهش ۴۹ درصدی انتشار کربن مصرف-محور در لندن نسبت به دو دهه گذشته است، با این حال مدیران از ضرورت اعمال اقدامات کارآمدتر و بیشتر برای تحقق هدف صفر کربن خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه‌ساله میزان انتشار گازهای آلاینده ناشی از مصرف مواد غذایی، اقلام و خدمات در سراسر زنجیره تأمین ارزیابی می‌شود که این کار مدیران را به اعمال اقدامات اختصاصی برای کاهش کربن تولیدشده در هر بخش سوق می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که لندن از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۰ کاهش ۴۹ درصدی انتشار کربن مصرف-محور را تجربه کرد که این مقدار معادل ۵.۱ تن کربن در هر سال است. بسیاری از محققان علت این دستاورد را به بحران مالی ۲۰۰۸ شهر نسبت داده‌اند که تلاش بی‌وقفه، مدیران شهر را برای به صفر رساندن انتشار کربن در الکتریسیته سوق داده است.

محرک‌های اصلی تولید کربن در لندن

حمل‌ونقل، خانه‌سازی و غذا به عنوان محرک‌های اصلی انتشار گازهای آلاینده در پایتخت بریتانیا شناخته شده است، با این حال تولید گازهای گلخانه‌ای از رستوران‌ها و هتل‌ها نقش مهمی در افزایش آلودگی لندن و سایر شهرهای بریتانیا ایفا کرده است. در این راستا، مدیران پایتخت انگلستان طی دو دهه گذشته کاهش انتشار کربن مبتنی بر مصرف مواد را در رأس اهداف خود قرار داده و تلاش کرده‌اند از طریق تشویق کسب و کارها به توسعه زیرساخت‌های مدور و ارائه خدمات و محصولات پایدارتر به شهروندان، تولید گازهای آلاینده را در این بخش به حداقل برسانند که البته این افراد برای پیاده‌سازی رویکردهای خود در این زمینه از حمایت دولت بریتانیا برخوردار بوده‌اند.

رویکرد لندن برای کاهش انتشار کربن

گزارش‌ها حاکی از آن است که کاهش انتشار کربن ناشی از مصرف مواد در مناطق مختلف لندن متفاوت بود و محله نیوهام با کاهش ۶.۱ تنی دی اکسید کربن به عنوان منطقه‌ای با پایین‌ترین نرخ کاهش شناخته شد، حال آن‌که منطقه سیتی‌لندن با کاهش ۹.۶۴ تنی همین گاز عنوان موفق‌ترین محله شهر در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مبتنی بر مصرف مواد را از آن خود کرد.

محققان استدلال کرده‌اند که اگرچه تغییرات ناشی از انتشار کربن مصرف-محور در لندن رضایت‌بخش بوده، با این حال با سرعت کافی برای تحقق هدف صفر آن تا سال ۲۰۳۰ پیش نرفته است و به همین دلیل مدیران باید تدابیر اثربخش‌تری را برای رسیدن به هدف خود اعمال کنند.

کد خبر 670092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.