شرایط جدید ثبت‌نام کارت سوخت اعلام شد + مراحل پیگیری

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای شرایط جدید ثبت درخواست و پیگیری کارت هوشمند سوخت وسایل نقلیه نوشماره و نوپلاک را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، در متن اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آمده است: «مالکان محترم وسایل نقلیه نوشماره جهت ثبت درخواست تولید کارت هوشمند سوخت به دفاتر پلیس +‌۱۰ مراجعه کنند، همچنین مالکان محترم وسایل نقلیه نوپلاک که کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، لازم است برای بررسی وضع کارت هوشمند سوخت خود به دفاتر پلیس +‌۱۰ مراجعه و در صورت نیاز درخواست خود را ثبت کنند.»

کارت هوشمند سوخت همه وسایل نقلیه نوشماره شامل خودروهای بنزین‌سوز، نفت‌گازسوز و موتورسیکلت‌ها پیش از این توسط مرکز پژوهش و توسعه ناجی به‌صورت خودکار صادر می‌شد.

مراحل دریافت کارت سوخت چگونه است؟

از ماه گذشته، افراد فقط با کارت سوخت شخصی می‌توانند سوخت‌گیری کنند. مراحل دریافت کارت سوخت هوشمند برای افراد مختلف چیست و چه مدارکی لازم دارد؟

متقاضیان دریافت کارت سوخت دو دسته هستند؛ دسته اول افرادی که خودروی صفر خریده‌اند و باید کارت سوخت نو دریافت کنند و دسته دوم افرادی که باید کارت سوخت المثنی دریافت کنند.

مراحل دریافت کارت سوخت چیست؟

مراحل دریافت کارت سوخت نو

- این گروه نیازی به ارسال اطلاعات خود ندارند چون اطلاعات وسائط نقلیه نوشماره از طریق پلیس راهور فراجا به‌طور مستقیم برای صدور کارت هوشمند سوخت ارسال می‌شود. پس از تولید خودرو، پلاک‌گذاری و صدور برگ سبز، به صورت هفتگی اطلاعات و مشخصات خودروهای نوشماره به کارخانه صدور کارت هوشمند سوخت ارائه و تولید کارت سوخت انجام و سپس به سایت پاکت‌گذاری ارسال می‌شود.

- در مرحله پاکت‌گذاری، کارت سوخت هوشمند به آدرسی که در برگ سبز خودرو درج شده ارسال می‌شود. پس متقاضیان باید آدرس موجود در برگ سبز را چک و در صورت لزوم، آن را اصلاح کنند.

- مرحله بعدی، ارسال کارت سوخت توسط پست است. در زمان تحویل باید در حضور مأمور پست در پاکت توسط مالک باز شود و تطابق مشخصات مندرج روی کارت با مشخصات مالک انجام شود؛ در صورت وجود مغایرت یا مشکل دیگر کارت به مأمور پست عودت داده می‌شود که این مورد خیلی کم و نادر است.

- زمان تحویل کارت سوخت، متقاضی باید هزینه‌ای را پرداخت کند. این هزینه صرفاً از طریق دستگاه پوز همراه اداره پست باید پرداخت شود و مبلغ آن معادل مبلغ درج شده روی پاکت کارت سوخت است.

مراحل دریافت کارت سوخت المثنی

اولین گام برای دریافت کارت سوخت هوشمند المثنی مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ است. متقاضیان با در دست داشتن مدارک هویتی خود و مدارک خودرو باید به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مراکز پلیس +۱۰) مراجعه کنند.

به‌تازگی سامانه صدور کارت سوخت المثنی راه‌اندازی شده و مالکان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست صدور مجدد کارت سوخت خود را ثبت کنند.

این گروه بعد از اعلام مفقودی کارت سوخت قدیمی خود باید به نشانی mob.gov.ir مراجعه و گزینه ورود را انتخاب کنند. در صفحه باز شده باید گزینه ورود با شماره همراه را انتخاب کنید.

حالا با وارد کردن شماره همراهتان یک کد تأیید دریافت می‌کنید و با وارد کردن این کد وارد صفحه اصلی خدمات هوشمند دولت همراه می‌شوید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید و ثبت کنید تا امکان دسترسی به بخش خدمات را داشته باشید. حالا در لیست خدمات گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را ثبت کنید.

مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی

مدارک لازم برای درخواست کارت سوخت هوشمند المثنی به شرح زیر است:

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی: یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی: معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضا و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده

دارندگان وکالت‌نامه معتبر قانونی از مالک نیز می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز اقدام کنند.

در مورد خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده‌کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است.

مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر می‌شود.

برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +۱۰ واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان در پایانه‌های pos بانک ملت مستقر در این دفاتر و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر، مراحلی است که باید طی شود.

کسانی که در وبگاه دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده‌اند، ارسال می‌شود.

پیگیری کارت سوخت به صورت آنلاین

یکی از راحت‌ترین راه‌های پیگیری کارت سوخت المثنی استعلام وضعیت آن به صورت برخط از طریق وبگاه epolice.ir است. برای این کار کافی است که به بخش پیگیری کارت سوخت این سامانه مراجعه کنید و شماره پلاک و کد رهگیری که در اختیارتان قرار گرفته است را وارد کنید تا به شما مرحله صدور نمایش داده شود. همچنین مراجعه حضوری به همان مرکزی که درخواستتان را در آن ثبت کرده‌اید، یکی دیگر از راه‌های پیگیری کارت سوخت است.

مدت زمان لازم برای صدور کارت سوخت هوشمند ۴۰ روز است و گفته می‌شود کارت‌های سوخت جامانده در جایگاه‌ها تا سه ماه نگهداری و در صورت مراجعه مالک با مدارک کارت خودرو و کد ملی قابل تحویل است. متقاضیان درخواست کارت هوشمند سوخت نوشماره و المثنی برای پیگیری از وضعیت درخواست کارت سوخت خود به درگاه post.ir مراجعه کنند یا با سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

کد خبر 670070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همایون IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    با سلام برای خودرو های صفر کیلومتر از چه زمانی بنزین در کارت ذخیره می شود؟ از زمانی که ماشین فاکتور میشه؟ از زمانی که پلاک صادر میشه؟ از زمانی که ماشین تحویل گرفته میشه؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون
    • arad IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      از زمان صدور پلاک
  • مرتضی اویسی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    در رابطه با کارت سوخت بنزین