ممنوعیت جدید فنلاند، دانش‌آموزان را درس‌خوان می‌کند

دولت جدید فنلاند ضمن اشاره به تأثیرات منفی تلفن‌های همراه دانش‌آموزان و دانشجویان بر روند تحصیل و یادگیری آن‌ها، از اعمال قانون ممنوعیت گوشی‌های هوشمند در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فنلاند خانه یکی از نمادین‌ترین برندهای تلفن همراه است که موفقیت برند نوکیا در آن، این کشور را به یکی از جوامع دوستدار تلفن همراه در جهان تبدیل کرد، تا آنجا که داشتن چنین دستگاهی در فنلاند به‌نحوی غرور ملی تلقی شد. با این حال به نظر می‌رسد این روند در حال معکوس شدن است و دولت جدید با تصویب قانون ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه در مدارس سعی دارد شرایط را متحول کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت جدید فنلاند تصمیم گرفته است با هدف تقویت موفقیت‌های پرسابقه و مثال‌زدنی این کشور نوردیک، سیستم آموزشی آن را اصلاح کند. دولت معتقد است بخشی از این اقدام با خاموش کردن تلفن‌های همراه دانش‌آموزان به محض ورود به محوطه مدرسه محقق خواهد شد تا بتوانند بر یادگیری تمرکز کنند.

ممنوعیت جدید فنلاند، دانش‌آموزان را درس‌خوان می‌کند

چنین اقدامی در کنار تقویت تمرکز دانش‌آموزان به‌سمت دروس خود نقش چشمگیری نیز در مهار اعتیاد روزافزون آن‌ها به صفحه نمایش ایفا خواهد کرد. دانش‌آموزان فنلاندی در سال ۲۰۰۶ در بین بهترین‌های دنیا در ریاضیات، علوم و ادبیات قرار داشتند، اما از آن زمان تاکنون نمرات آن‌ها کاهش پیدا کرده است. مقامات و شهروندان فنلاند باور دارند این موضوع با افزایش تلفن‌های هوشمند در کلاس‌های درس ارتباط مستقیمی دارد. به این ترتیب ساکنان کشور با راه‌اندازی کمپینی مردمی در این زمینه خواستار ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس شدند و ۳۰ هزار امضا نیز جمع‌آوری کردند. دولت نیز از افزایش اختیارات مدیران و معلمان در زمینه اقدام در برابر فعالیت‌های مختل‌کننده روند تدریس خبر داد.

دولت فنلاند در این زمینه اعلام کرد که اصلاحات قانونی لازم را برای ایجاد محدودیت‌های کارآمدتر در مواردی همچون استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه در طول روز انجام خواهد داد تا دانش‌آموزان و دانشجویان بتوانند بهتر بر یادگیری و تدریس تمرکز کنند. با این حال جزئیات ممنوعیت نهایی تلفن همراه هنوز مشخص نیست و در این زمینه قانون‌گذار باید اقدام کند.

دولت جدید همچنین وعده کمک مالی ۲۰۰ میلیون یورویی را برای آموزش پایه داده است تا اطمینان حاصل شود که دانش‌آموزان مهارت‌های اساسی در ادبیات، علوم و ریاضیات را کسب می‌کنند.

ممنوعیت جدید فنلاند، دانش‌آموزان را درس‌خوان می‌کند

کد خبر 670052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.