مشکل اصلی مردم اصفهان «آب» است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر می‌گوییم در حال حاضر مشکل اصلی اصفهان آب است، این مشکل به محیط زیست، اشتغال، معیشت، کسب‌وکار، بهداشت و سلامت مردم ربط پیدا می‌کند، لذا موضوعات آب و تضییع حقوق مردم اصفهان، از نبود جریان مستمر این رودخانه سرچشمه می‌گیرد.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از محاسن فعالیت‌های شورایی این است که تمام اعضای آن در یک سطح هستند و هر کدام یک رأی و یک جایگاه دارند.

وی افزود: اگر می‌گوییم در حال حاضر مشکل اصلی اصفهان آب است، این مشکل به محیط زیست، اشتغال، معیشت، کسب‌وکار، بهداشت و سلامت مردم ربط پیدا می‌کند، لذا موضوعاتی به‌نام آب و تضییع حقوق عامه مردم اصفهان، چندین شعبه و شاخص در زیرمجموعه خود دارد که از نبود جریان مستمر این رودخانه سرچشمه می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مسئله اصلی مردم اصفهان «آب» است و مدیران عالی و سران کشور نیز به این موضوع واقف هستند، خاطرنشان کرد: اگر توانستیم، جاری بودن زاینده‌رود را با اضافه شدن الطاف خداوند و بارش‌ها تضمین کنیم، می‌توانیم بر بسیاری از معضلات در زمینه محیط زیست، اشتغال و کسب‌وکار، بهداشت و سلامت جامعه، امنیت روانی آن‌ها و گردشگری نیز اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد: اصفهان یک استان پهناور است که در مسیر هشت‌راه عبوری قرار دارد و زمینه اشتغال و زندگی خوب در آن فراهم است و این شرایط ممکن است موجب آسیب‌های جدی یا ایجاد فرصت‌های خوب می‌شود اما برای اصفهان بیشتر آسیب‌زا بوده است، چراکه یکی از معضلات اصلی آن «مهاجرت» است و آسیب حاشیه‌نشینی را به همراه دارد.

مدیریت شهری به‌صورت واحد و جداگانه نمی‌تواند برای رفع معضل مهاجرت کاری انجام دهد، زیرا باید سیاست تمرکز و کنترل بر امر مهاجرت در کشور در نظر گرفته شود.

 نادرالاصلی تصریح کرد: به اندازه زمینه‌های مهاجرت و حاشیه‌‎نشینی که برای این کلان‌شهر ایجاد کرده‌ایم، نتوانسته‌ایم خدمات لازم را از دولت دریافت کنیم، لذا در حال حاضر می‌بینیم که سکونتگاه‌های غیرمجاز در حاشیه و بافت‌های فرسوده اصفهان شکل گرفته است که مدیریت کشور و مدیریت استان بر این موضوع اثرگذار است اما بار، هزینه و آسیب آن بر عهده مدیریت شهری است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید آرامش اجتماعی، خدمات شهری، فرصت‌های تفریح و سرگرمی شهروندان را تأمین کند اما دولت برنامه جایگزینی برای مدیریت شهری ندارد، لذا یکی از معضلات اصلی اصفهان «مهاجرت» است که به‌تبع آن آسیب حاشیه‌نشینی را به همراه دارد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مدیریت شهری به‌صورت واحد و جداگانه نمی‌تواند برای رفع معضل مهاجرت کاری انجام دهد، زیرا باید سیاست تمرکز و کنترل بر امر مهاجرت در کشور در نظر گرفته شود؛ در دنیا نیز این موضوع وجود دارد اما در ایران اینگونه نیست.

وی افزود: در کنار این دو مورد، «بیکاری مزمن ناشی از مهاجرت و جمعیت شهر» دیگر مشکل اصفهان است که به‌رغم وجود فرصت‌های شغلی و صنعت قابل توجه به‌وجود آمده است و به دلیل نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها، نتوانستیم آن را رفع کنیم.

نادرالاصلی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صمت و استانداری و فرمانداری‌ها، اعتبارات و تسهیلاتی دارند که نتوانستیم با ساماندهی، آن را در مسیر تولید و رشد آن قرار دهیم، لذا مدیریت استان و شهرستان‌ها باید کاری انجام دهند تا اصفهان مشکل خاصی نداشته باشد.

کد خبر 670037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.