تقاضای مصرف برق کشور از مرز ۶۸ هزار مگاوات عبور کرد

سخنگوی صنعت برق گفت: روز گذشته تقاضای مصرف برق کشور نصاب جدیدی را در سال جاری ثبت کرد که این میزان ۶۸ هزار و ۵۴ مگاوات بود، این میزان روز بیست‌ویکم تیرماه سال گذشته ثبت شده بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه ششم تیرماه سال گذشته میزان مصرف برق کشور ۶۵ هزار و ۴۸۵ مگاوات بود، اظهار کرد: با ثبت نصاب جدید شاهد رشد ۲۵۰۰ مگاواتی مصرف برق در کشور هستیم که بیش از مصرف برق سه استان مرکزی، لرستان و همدان است.

وی افزود: شبکه برق کشور پایدار است و برق همه مشترکان طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در حال تأمین است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: اجرای طرح مدیریت مصرف برق اداری همچنان ادامه دارد و برق ادارات و نهادهای پرمصرف با رصد کنتورهای هوشمند شرکت‌های توزیع، پس از توجه‌نکردن به رعایت دستورالعمل کاهش مصرف در زمان ساعت اداری و اخطار، قطع خواهد شد.

رجبی‌مشهدی به مشترکان پرمصرف توصیه کرد: برای جلوگیری از دریافت قبض سنگین یا اعمال محدودیت در تأمین برق به دلیل پرمصرفی بهتر است با کاهش مصرف خود نسبت به دوره مشابه سال گذشته پاداش مدیریت مصرف دریافت کنند.

وی از همه هم‌وطنان درخواست کرد با توجه به افزایش دمای کل کشور و تداوم گرما و برای جلوگیری از دریافت قبض سنگین، با راهکارهای ساده از جمله استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف و غیرضروری در ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ شب است، مصرف برق خود را مدیریت کنند.

کد خبر 670035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.