«آب» اولویت اول اصفهان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو هیچ تعهدی برای تأمین آب مسکن‌های جدید ندارد و تا زمانی که آب نباشد اضافه کردن مسکن دردی از اصفهان دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه ۱۴۰۲_ در جلسه شورای مسکن استان اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: گزارش‌های مسکن کمی نگران کننده است، ایجاد شهرک و واحد مسکونی جدید آمار خوبی است اما گلوگاه همه این مسکن‌ها در اصفهان آب است.

وی افزود: شهر اصفهان در طومار شیخ بهایی ۳۰ میلیون متر مکعب حقابه برای شرب دارد و اکنون که هنوز ساخت و ساز جدید انجام نشده ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب شرب در استان مصرف می‌شود که از آبخوان، حقابه کشاورز و محیط زیست تأمین می‌شود، منبع جدیدی برای تأمین آب جمعیت جدید اضافه نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فرونشست در شهر اصفهان به عنوان بحرانی‌ترین شهر کشور است‌، ابنیه تاریخی چندین ساله در حال از بین رفتن است و وزارت نیرو هیچ تعهدی برای تأمین آب مسکن‌های جدید ندارد، تا زمانی که آب نباشد اضافه کردن مسکن دردی از اصفهان دوا نمی‌کند.

طغیانی خاطرنشان کرد: در بهارستان و فولادشهر بیشتر جمعیت مهاجر است، رشد جمعیت شهر اصفهان کمتر از میانگین کشوری است که نشان می‌دهد با روش‌هایی همچون بافت فرسوده می‌توان نیاز آن را تأمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: زاینده‌رود بیش از این توان ندارد و نیازمند تأمین آب برای شرب استان اصفهان هستیم، نباید بار اضافه بر زاینده‌رود ایجاد شود. همچنین راه‌های شریانی و روستایی اصلی استان وضعیت مناسبی ندارد، یک راه روستایی اکنون در استان اصفهان ۴۰ روستا را به یکدیگر وصل می‌کند اما وضعیت مناسبی ندارد و اعتباری برای آن نیز تعریف نشده است.

کد خبر 669938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.