آیین ادای احترام به جانبازان شیمیایی برگزار می‌شود

آیین ادای احترام به جانبازان شیمیایی روز چهارشنبه در موزه صلح تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، به مناسبت روز ملی بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی و در سی‌وششمین سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت، آئین ادای احترام به جانبازان شیمیایی فردا _چهارشنبه هفتم خردادماه_ در موزه صلح تهران برگزار خواهد شد.

جمعی از جانبازان شیمیایی با ضایعات ریوی و چشمی شدید در این روز در موزه صلح حضور خواهند داشت و هم‌وطنانی که علاقه‌مند به دیدار و گفت‌وگو با این عزیزان و ادای احترام به فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های آنان هستند، می‌توانند در این روز از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به موزه صلح تهران، واقع در پارک شهر مراجعه و با این عزیزان ملاقات و گفت‌وگو کنند. لازم به ذکر است در این روز جمعی از هنرمندان و ورزشکاران و نویسندگان به نام کشورمان نیز به ملاقات جانبازان شیمیایی در موزه صلح خواهند رفت و به آنان ادای احترام خواهند کرد.

با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، افزون بر ۶۰ هزار نفر از مدافعان وطن و مردم غیرنظامی کشورمان از بیماری‌ها و صدمات ناشی از کاربرد سلاح‌های ممنوعه شیمیایی توسط رژیم صدام در جنگ تحمیلی، رنج می‌برند. ایران بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی بعد از جنگ جهانی اول است و از اولین کشورهایی است که به معاهده منع سلاح‌های شیمیایی ملحق شده است.

کد خبر 669921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.