وضعیت بازار امروز/ ۵۰۹ میلیارد تومان خروج پول!

شاخص کل با کاهش ۲۷ هزار و ۹۲۲ واحدی به ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۰۶ رسید؛ نمادهای "فارس"، "پارسان" و "شپدیس" با ۱۵۴۵ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. در معاملات امروز ۵۰۹ میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتیم که نمادهای بوعلی، شستا، وبملت بیشترین خروج پول را داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز در چهارمین روز معاملاتی خود پس از یک روز قرمز و دو روز سبز، بازهم خونین شد. در پایان معاملات شاخص کل با کاهش ۲۷ هزار و ۹۲۲ و احدی به دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۰۶ رسید؛ نمادهای "فارس "با ۲۶۶۸ و احد، "پارسان" با ۲۵۳۸ واحد و "شپدیس" با ۱۵۴۵ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با کاهش پنج‌هزار و ۵۴۴ واحدی به عدد ۷۵۰ هزار و ۶۳۷ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده هفت هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۵۹۴ هزار معامله و خریدوفروش بیش از هشت میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۹۵۳ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با کاهش ۲۴۰ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۷۸۶ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "آریا"، "زاگرس" و "خاور" بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۲۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۹۵ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از چهار میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۵۳ هزار معامله به ارزش چهار هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۹ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان بود که از این مبلغ شش هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: هشت میلیارد ۶۳۱ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: چهار میلیارد ۴۵۲ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: هفت هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: چهار هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، کیان، ونوین

بیشترین حجم معامله: ونوین، شستا، شهر

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: حتوکا، غاذر، غشهد

بیشترین کاهش قیمت: پارسان، شیراز، کرماشا

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۵۰۹ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: شپدیس، شیراز، ونوین.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: بوعلی، شستا، وبملت.

سرانه خرید و فروش

سرانه خرید: ۲۰.۳ میلیون تومان

سرانه فروش: ۲۶ میلیون تومان

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۱۰۷ ۳۰۸
فرابورس ۱۱۰ ۲۰۰

اخبار مهم

رکورد سریع‌ترین واریز سود شکست

گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با واریز سود سهام سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خود در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از برگزاری مجمع (سوم تیر)، رکورد سریع‌ترین واریز سود ناشران اوراق بهادار را در سال ۱۴۰۲ شکست.

دو نماد زیر تعلیق شدند

به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی حخزر حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ تعلیق می‌گردد.

با توجه به نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی کابگن حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ تعلیق می‌گردد.

منتظر عرضه اولیه جدید باشید

آسیاناما که از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری امید است، به فرا بورس وارد شده است. طبق گفته‌های حسام خوشبین فر، مدیرعامل آسیا ناما، این شرکت اولین تولیدکننده مخزن هیدروژنی از ورق فولاد در کشور است. او برنامه‌های توسعه شرکت را بر اساس نیاز بازار و مشتری تعریف کرده و ظرفیت تولید آسیا ناما را ۸۵ هزار مخزن در سال اعلام کرد. شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۱ خرداد با نماد "ناما" در گروه خودرو و ساخت قطعات به عنوان صد و هفتاد و پنجمین شرکت در بازار دوم فرا بورس درج شد و طی روزهای آینده عرضه می‌شود.

کد خبر 669918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.