هیچ ابهامی برای پروژه قطار سریع‌السیر در دولت وجود ندارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: نمی‌توان زمان مشخصی برای بهره‌برداری از این پروژه اعلام کرد، اما نکته با اهمیت این است که اکنون در دولت هیچ ابهامی برای پروژه قطار سریع‌السیر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ در بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قطار پرسرعت تهران قم اصفهان یکی از وعده‌های دولت‌ها است که در سال‌های گذشته پیشرفت بسیار کمی داشته است. زیرسازی این پروژه انجام شده و هر بار به دلیلی متوقف شده است.

وی افزود: ما نه تنها این پروژه را به طور کامل قبول داریم، بلکه توسعه خطوط ریلی پرسرعت سیاست ما در دولت بوده که در همین راستا در آستانه انعقاد قرارداد قطار پرسرعت تهران مشهد هستیم. یکپارچه‌سازی قطار سریع‌السیر مشهد-تهران با تهران-قم-اصفهان و بالعکس و سایر خطوط کشور برای تکمیل زنجیره کریدور مسافری پرسرعت در دستور کار دولت است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: رقم‌های سرمایه‌گذاری در این پروژه بسیار بزرگ است که از محل‌های مختلفی از جمله تهاتر و اسناد اعتباری با شرکای خارجی تأمین خواهد شد. توسعه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان سیاست قطعی دولت است و این کار را در دولت سیزدهم به اتمام خواهیم رساند.

بذرپاش گفت: برخی از دوستان ما در سایر بخش‌های دولت به سوددهی این پروژه ایراداتی وارد کرده‌اند، اما پیوستگی خطوط ریلی سریع‌السیر سیاست قطعی دولت است. تمدید ال‌سی که قبل توافق شده برای تأمین منابع مالی پروژه الزامی است. پیمانکاران خوبی در این پروژه مشغول بوده و مدیران استانی و استاندار نیز با جدیت پیگیر اجرای آن هستند.

وی تصریح کرد: نمی‌توان زمان مشخصی برای بهره‌برداری از این پروژه اعلام کرد، اما نکته با اهمیت این است که اکنون در دولت هیچ ابهامی برای پروژه قطار سریع‌السیر وجود ندارد.

کد خبر 669888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.