اتمام پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران سیاست قطعی دولت است

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر از اولویت‌های دولت سیزدهم است و پیشنهاد من این است که مسیر اصفهان-تهران-مشهد به صورت یکپارچه تحت پوشش قطار سریع‌السیر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ در ادامه سفر استانی به اصفهان و بازدید پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران اظهار کرد: به‌طور قطع راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم است و پیشنهاد من این است که مسیر اصفهان-تهران-مشهد به صورت یکپارچه تحت پوشش قطار سریع‌السیر قرار گیرد.

وی افزود: حوزه ریلی کشور باید با تکنولوژی‌های روز تجهیز شود. برای تأمین بودجه لازم برای این پروژه حتماً پیگیر خواهم بود. این هزینه انتخابی نیست و باید انجام شود.

جهش نسلی در حوزه ریلی را شاهد خواهیم بود

سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران اظهار کرد: پروژه‌هایی همچون قطار سریع‌السیر به لحاظ فناوری و بهبود تکنولوژی ارزشمند است. به نظر می‌رسد برای انجام این پروژه باید توجه داشته باشیم با احداث این پروژه‌ها جهش نسلی در حوزه ریلی خواهیم داشت.

وی افزود: تعداد مسافر مسیر تهران-اصفهان در سال ۱۴۰۱ نسبت به تهران-قم یا قم-اصفهان بیشتر بوده است که نشان می‌دهد این پروژه باید به‌طور کامل راه‌اندازی شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جلسات برگزار شده برای تکمیل این پروژه گفت: اقداماتی با هدف کاهش هزینه‌های پروژه انجام شد. در آبان‌ماه ۱۴۰۰ هزینه پروژه ۳۶ میلیارد یوان و ۱۲ میلیارد یوان هزینه‌های کارفرمایی برآورد شد. در سفر استانی رئیس‌جمهور نیز به این پروژه تاکید شد.

بهره‌برداری پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران برگ زرینی بر خدمت‌رسانی دولت سیزدهم خواهد بود

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران اظهار کرد: ورود قطار سریع‌السیر به اصفهان از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است که از سال ۲۰۰۹ بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیز در سفر استانی خود به اصفهان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن را مکلف به تعیین تکلیف پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران کردند با این وجود به نظر می‌رسد در برخی از بخش‌های تصمیم‌گیری با اطلاعات غلط مسیر تصمیم‌گیری را با مانع مواجه کرده‌اند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امکان بهره‌برداری از این پروژه در همین دولت وجود دارد که می‌تواند برگ زرینی بر خدمت‌رسانی دولت سیزدهم باشد.

کد خبر 669873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.