مدیریت شهری متولی بهداشت و درمان در پایتخت نیست

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: به این نکته باید توجه کرد که مدیریت شهری متولی بهداشت و درمان در شهر تهران نیست و نهاد اصلی موضوع سلامت در کشور وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ در نشست با معاونان اجتماعی شهرداران مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران که برای نخستین‌بار به همت کمیته سلامت شورای ششم شهر این کلان‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: سلامت یکی از مسائل مهم جامعه است که در ابعاد مختلف باید به آن توجه کرد.

وی افزود: مدیریت شهری متولی بهداشت و درمان در شهر تهران نیست و نهاد اصلی موضوع سلامت در کشور، وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی است و باید در برنامه‌ریزی و اجرا به‌گونه‌ای اقدام شود که تداخلی با برنامه‌های متولی اصلی حوزه سلامت در شهر ایجاد نشود و مطالبات شهروندان را از مدیریت شهری افزایش ندهد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری با ایجاد مراکز و خانه‌های سلامت در کنار نهادهای متولی بهداشت و درمان تلاش کرده است تا بتواند نسبت به بهبود وضعیت سلامت در شهر تهران اقدام کند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر تهران به عنوان سیاست‌گذار مدیریت شهری در ادوار مختلف با توجه به این امر تلاش کرده است تا شهرداری را در موضوع سلامت همراهی کند و خدمات بهتری در این زمینه ارائه شود.

نجفی تصریح کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران تلاش کردیم به ابعاد مختلف سلامت مانند سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت معنوی توجه داشته باشیم و در این راستا جلسه‌های مختلفی با اساتید صاحب‌نظر دانشگاهی و متخصصان داشتیم و کارگروه‌هایی با حضور این افراد تشکیل دادیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای پیشبرد بهتر برنامه‌ها و استفاده از نظرها، نیروهای عملیاتی و میدانی در حوزه سلامت طی رایزنی‌هایی که با شهرداران مناطق داشتیم معاونان اجتماعی مناطق در بعضی جلسات کمیته سلامت حضور داشته باشند تا این افراد مسائل و موارد مدنظر مناطق خود را برای سیاست‌گذاری بهتر و عملیاتی‌تر ارائه کنند.

وی گفت: حضور افراد عملیاتی در حوزه سیاست‌گذاری، بر تصمیم‌گیری‌های درست تأثیر مثبت دارد؛ این مدل به‌عنوان شیوه جدیدی از حکمرانی مدیریت شهری در جوامع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و امیدواریم در شهر تهران نیز به آن توجه کافی شود.

کد خبر 669831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.