وضعیت بورس امروز / سرانه خرید ۲۲ میلیون تومان شد

شاخص کل با افزایش شش‌هزار و ۵۳۰ واحدی به دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۲ رسید؛ نمادهای "کگل "با ۳۴۱۷ واحد، "کچاد" با ۱۲۵۷ واحد و "فولاد" با ۸۷۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. شاخص کل هم‌وزن نیز رشد پنج هزار و ۹۴۲ واحدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز نیز سبزرنگ بود، اما کمتر از روز گذشته شاهد سهام مثبت بودیم. در پایان معاملات شاخص کل با افزایش شش هزار و ۵۳۰ و احدی به دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۲ رسید؛ نمادهای "کگل "با ۳۴۱۷ واحد، "کچاد" با ۱۲۵۷ واحد و "فولاد" با ۸۷۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند، اما نمادهای معاملاتی شپنا، وبملت و شتران دارای اثرات منفی بر بازار امروز بودند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با افزایش پنج‌هزار و ۹۴۲ واحدی به عدد ۷۵۶ هزار و ۱۸۶ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده پنج‌هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۷۶۱ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۹ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هشت‌میلیون و ۵۷ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با کاهش اندک ۱۸ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۲۷ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "وسپهر"، "وجهان" و "آریا" بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۳۴ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۹۶ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از هشت میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۴۳۹ هزار معامله به ارزش ۲۸۴ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۲۹۰ هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان بود.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: پنج میلیارد ۹۵۵ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: چهار میلیارد ۸۲۶ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: پنج هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۲۸۴ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، وبملت، کگل

بیشترین حجم معامله: شهر، وبملت، شستا

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: وتوکا، بنیرو، کرازی

بیشترین کاهش قیمت: کگاز، ثشرق، آباد

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۲۷۴ میلیارد تومان

سه نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: ونوین، گلدیرا، خگستر.

سه نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: وبملت، کگل، وتجارت.

سرانه خرید و فروش

سرانه خرید: ۲۲.۱ میلیون تومان

سرانه فروش: ۲۱.۵ میلیون تومان

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۴۵ ۱۷۲
فرابورس ۱۹۴ ۱۹۹

اخبار مهم

افزایش سرمایه ۱۴۷۱ درصدی وثخوز

هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان مجوز افزایش سرمایه ۱۴۷۱ درصدی از محل مطالبات حل‌شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی و تقویت بنیه مالی، حفظ جایگاه شرکت در بازار سرمایه و افزایش نقد شوندگی سهام به تصویب رساند.

تولید فوق‌العاده فولاد در ایران

طبق اعلام انجمن جهانی فولاد مجموع تولید جهانی فولاد طی ماه می ۲۰۲۳ میلادی کاهش ۵.۱ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که تولید ایران طی این ماه ۸.۸ درصد و طی پنج ماه ابتدای سال میلادی با رشد ۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، همراه شده است.

ارزش سهام عدالت کمی افزایش یافت

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۶ میلیون و ۱۸۵ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۵۳ هزار و ۴۹۶ تومان معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۱۱۱ تومان رسیده است.

کد خبر 669676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.