پایان عملیات اعزام حجاج به عربستان و آغاز بازگشت زائران از ۱۳ تیرماه / ۵۷ زائر بستری هستند

عملیات اعزام زائران به سفر معنوی زیارت خانه خدا، از تاریخ سوم خردادماه آغاز شد و امروز به پایان رسید؛ از همین رو، زائران اعزامی از سیزدهم تیرماه به کشور باز خواهند گشت. طبق اطلاعات ارائه شده، درحال‌حاضر ۵۷ زائر در بیمارستان‌ها بستری هستند و تاکنون ۲۸۱ هزار خدمت پزشکی به حجاج ایرانی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر؛ رئیس پلیس پیشگیری فراجا، اظهار کرد: عملیات اعزام زائران به سفر معنوی زیارت خانه خدا، سوم خردادماه از ۲۱ فرودگاه بین‌المللی آغاز شد و تا یکم تیرماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر در امنیت کامل به سرزمین وحی اعزام شدند، افزود: با توجه به افزایش ۹۵ درصدی زائران نسبت به سال گذشته، پلیس فرودگاه‌های کشور با پیش‌بینی و اجرای طرح‌های مشترکِ انتظام‌بخشی، ضمن تکریم زائران گرامی و تأمین نظم و امنیت مطلوب با دقت و تیزبینی کارکنان در بازرسی بار همراه از خروج اقلام ممنوعه از کشور جلوگیری کرده و عملیات رفت حجاج از ۲۱ ایستگاه پروازی بدون هیچ موردی به پایان رسید.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا ضمن قدردانی از تمام کارکنان پلیس فرودگاه‌های کشور که در این عملیات مهم نقش‌آفرین بودند، گفت: پلیس فرودگاه در عملیات بازگشت زائران که از ۱۳ تیرماه آغاز خواهد شد و تا سوم مرداد ادامه خواهد داشت، همچنان ایفاگر نقش ارزنده در تأمین امنیت عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: افتخار خدمت به زائران خانه خدا در عملیات حج تمتع، فرصت با ارزشی است که امیدواریم قدردان این توفیق و نعمت الهی باشیم و این مأموریت را به نحو شایسته و در جهت کسب رضایت خداوند متعال به سرانجام برسانیم.

ارائه ۲۸۱ هزار خدمت پزشکی به حجاج ایرانی / ۵۷ زائر بستری در بیمارستان‌ها

پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر، اظهار کرد: از سوم خرداد تا چهارم تیرماه در مجموع ۲۸۱ هزار و ۴۳ مورد خدمت بهداشتی، درمانی و امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه ارائه شده است.

وی افزود: ۲۱۰ هزار و ۴۳۶ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه به زائران کشور ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در این مدت ۱۴ هزار و ۲۱۱ مورد خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی، ۴۷ هزار و ۳۷۱ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشور ارائه شده است، تصریح کرد: تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج تا امروز ۱۴۹ هزار و ۲۱۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۲۹ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت است، اضافه کرد: درحال‌حاضر ۳۶ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۱ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

کد خبر 669673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.