کشف محموله ۸۰ میلیاردی قاچاق از انبار یک شرکت

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله اسپیکرهای بزرگ خارجی قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با رصد هوشمندانه محموله‌های خروجی گمرک متوجه شدند یک شرکت الکترونیک اقدام به وارد کردن محموله‌ای از اسپیکرهای بزرگ خارجی کرده که مشخصات این کالاها با اطلاعات در ثبت سفارش آنها مغایرت دارد.

وی افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به آدرس شرکت مذکور اعزام و در بازرسی از انبار این شرکت ۸۸۰ عدد اسپیکر بزرگ که به صورت قاچاق تهیه شده بودند، کشف شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی اسناد و مدارک ارائه شده و مشاهده کالا، مشخص شد شرکت مذکور در ثبت سفارش کالای وارداتی توان خروجی اسپیکرها را ۴۰،۸۰ و ۱۰۰ وات ثبت، هیچ مشخصاتی از آپشن‌های اضافی مانند بلوتوث، پورت میکروفون و کارت خوان درگاه ارتباطی در آن ذکر نکرده و هیچ ذکری از مشخصات کالا اعم از موارد ذکر شده ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه ارزش اسپیکرهای مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۸۰ میلیارد ریال اعلام شده، خاطرنشان کرد: مستند به بند ز ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار خلاف واقع محرز و در این خصوص محموله قاچاق مکشوفه توقیف، برابر دستور مرجع قضائی انبار شرکت پلمب و پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر 669646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.