ثبت سفارش چای آزاد شد

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بررسی ثبت سفارش‌های تمدیدی یا ویرایشی چای دارای اظهار یا تأمین ارز ۱۰۰ درصدی آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، میثم جاهدی ضمن برشمردن شرایط انواع ثبت سفارش چای اظهار کرد: اقدام اجرایی برای سایر انواع ثبت سفارش چای که دارای اظهار یا تأمین کمتر از ۱۰۰ درصد (به دلیل نیاز به ویرایش مقدار مانده با قیمت جدید) یا فاقد موارد فوق‌الذکر بوده است یا ثبت سفارش جدید دارد، پس از تعیین نرخ سقف ارزی در کمیته قیمت‌گذاری با بررسی وزارتخانه متبوع برای مبادی مختلف همچنین تعیین سقف میزان واردات و سهم هر شرکت از ثبت سفارش‌های سالانه، پس از ابلاغ توسط معاونت توسعه بازرگانی انجام خواهد شد.

وی افزود: موارد رد پرونده‌ها نیز مطابق قبل بر اساس بررسی نوبتی یا طبق درخواست کتبی شرکت‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این مکانیزم طراحی شده و اجرایی برای سایر کالاها بود که در صورت رعایت آن توسط مرجع قبلی ثبت سفارش‌های چای، جلوی بروز تخلفات گسترده در حوزه چای گرفته می‌شد.

جاهدی اضافه کرد: هم‌اکنون در تلاش هستیم با اجرای این فرایند و سپس سیستمی شدن ثبت سفارش‌های هم در جهت شفافیت و هم تسریع در امور و حذف گلوگاه فساد گام مؤثری برداشته شود.

وی گفت: طبق نظر کارشناسان گشایش ثبت سفارش‌های چای پس از بروز مشکلات و چند ماه توقف، امیدی برای حل مشکلات فعالان صنف چای است که با رفع سایر موانع از قبیل تعیین کالا و نوع نرخ ارز و حجم و میزان مجاز واردات، صنعت چای کشور از بحران به وجود آمده عبور کرده و به فعالیت خود ادامه دهد.

کد خبر 669538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.