جام نقره‌ای مسابقات یاشاردوغو به آزادکاران ایران رسید

در چارچوب رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌آزاد جام یاشاردوغو، تیم منتخب جوانان ایران با کسب چهار مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌آزاد جام یاشاردوغو طی روزهای دوم تا چهارم تیرماه و در رده‌سنی بزرگسالان برگزار شد که تیم منتخب جوانان ایران در این مسابقات با کسب چهار مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز مقام نایب‌قهرمانی را به‌دست آورد.

ابراهیم الهی در وزن ۵۷ کیلوگرم، محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم، مبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، مصطفی طغانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علی خرمدل در وزن ۶۱ کیلوگرم، علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره، محمد حسین آقایی در وزن ۷۴ کیلوگرم و ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در رده‌بندی تیمی، ترکیه با ۲۱۰ امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید، ایران با ۱۷۸ امتیاز نایب‌قهرمان شد، تیم آلمان با ۷۳ امتیاز به‌عنوان سوم رسید و جمهوری‌آذربایجان با ۷۰ امتیاز چهارم شد.

تیم ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت. در وزن ۹۲ کیلوگرم که با حضور ۴ کشتی گیر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، مبین عظیمی با نتیجه ۱۳ بر ۲ حریفی از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر استوله افتیموف از مقدونیه را از پیش رو برداشت. عظیمی در مبارزه سوم با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل دیگر حریف ترکیه‌ای به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۲ حریفی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۲ مقابل دیگر کشتی گیر ترکیه‌ای شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ از سد دیگر حریف ترکیه‌ای گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که با حضور ۴ نفر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، مصطفی طغانی با نتیجه ۱۳ بر ۲ مقابل حریفی از ترکیه به پیروزی رسید و با توجه به مصدومیت اوکتای گونگور از ترکیه پیروز دومین رقابت خود شد. وی در دیدار سوم با نتیجه ۶ بر ۱ دیگر نماینده کشور ترکیه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده‌بندی انفرادی:

وزن ۵۷ کیلوگرم: ۱- ابراهیم خواری (ایران) ۲- جونیور لیهر (آلمان) ۳- یوسوف دمیر (ترکیه) و نیکلاس اشتشله (آلمان)
۶۱ کیلوگرم: ۱- امره ارومان اوغلو (ترکیه) ۲- علی خرمدل (ایران) ۳- احمت دومان (ترکیه) و اینتیگام، ولی زاده (آذربایجان)

وزن ۶۵ کیلوگرم: ۱- محمدرضا شاکری (ایران) ۲- کاویت آجار (ترکیه) ۳- زیرالدین بایراموف (آذربایجان) و رشید بابازاده (آذربایجان)

وزن ۷۰ کیلوگرم: ۱- بشیر خانیف (آذربایجان) ۲- علی رضایی (ایران) ۳- حیدر یاووز (ترکیه) و کریستوفر هنکل (آلمان)

وزن ۷۴ کیلوگرم: ۱- یاکوپ شیکژدزامالوف (رومانی) ۲- مولود اوزدمیر (ترکیه) ۳- حسینمحمدآقایی (ایران) و رشول شاپیف (مقدونیه)

وزن ۷۹ کیلوگرم: ۱- محمد آکدنیز (ترکیه) ۲- عیسی دمیر (ترکیه) ۳- اورکان عباس اف (آذربایجان) و اشرف آشیروف (آذربایجان) … ۷- فرزاد صفی جهانشاهی (ایران) ۸- سبحان رحمانی (ایران)

وزن ۸۶ کیلوگرم: ۱- فاتح اردین (ترکیه) ۲- اسماعیل کوجوکسولاک (ترکیه) ۳- لارس شافله (آلمان) و عثمان گوجن (ترکیه)

وزن ۹۲ کیلوگرم: ۱- محمدمبین عظیمی (ایران) ۲- آتیلا آیدین (ترکیه) ۳- یونس امره ایلدیز (ترکیه)

وزن ۹۷ کیلوگرم: ۱- ابراهیم جیفتجی (ترکیه) ۲- مصطفی سسیز (ترکیه) ۳- ابوالفضل بابالو (ایران) و سون تیله (آلمان)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: ۱- مصطفی طغانی (ایران) ۲- عادل میشیرشی (ترکیه) ۳- فاتح یاشارلی ترکیه

کد خبر 669480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.