فروش سینمای ایران در فصل بهار چقدر بود؟

آمار فروش سینماهای ایران در فصل بهار ۱۴۰۲ به‌تازگی اعلام‌شده و نکته قابل‌توجه درباره آن این است که برای بیش از ۲۸ فیلم، شش میلیون تماشاگر به سینما رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا در طول فصل بهار سال جاری، بیش از ۱۸ فیلم مختلف جدید (اکران شده در بهار ۱۴۰۲) در سینماهای سراسر کشور اکران شدند که این موارد شامل عناوینی چون «فسیل، سه کام حبس، آهنگ دونفره، شهر هرت، عروس خیابان فرشته، غریب، جنگ جهانی سوم، دسته دختران، کت چرمی، بابا سیبلو، مصلحت، عروسی مردم، یقه‌سفیدها، نگهبان شب، تصور، بچه‌های طوفان، ارثیه فامیلی، معجزه عشق» است که نکته مهم آن مربوط به آمار فروش و حضور تماشاگران است.

در مورد این ۱۸ فیلم در طول سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲، تنها شش میلیون مخاطب به سینما رفته‌اند. به‌طور دقیق‌تر باید گفت سینماهای ایران با اکران بیست فیلم در طول سه ماه فصل بهار امسال، تنها شش میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۱ مخاطب به خود جذب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۲۲۲ سینمای فعال در سراسر کشور، پردیس‌های سینمایی کوروش، ایران مال، ملت، آزادی، هویزه مشهد، هنر شهر آفتاب شیراز، ساحل اصفهان، چهارسو، مگامال و هدیش؛ به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ را ازنظر میزان فروش و مخاطب داشته‌اند.

همچنین در فصل بهار، سینمای ایران شاهد چند رکورد بود. در این سه ماه، سینمای ایران، برای سه روز، تعداد مخاطبانی بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر داشت که یک رکورد بسیارخوب طی سه سال اخیر محسوب می‌شود. تعداد مخاطب روزانه یک فیلم نیز طی سه سال اخیر، در همین فصل بهار توسط فسیل شکسته شد.

در فصل بهار علاوه بر ۱۸ فیلم جدید، ۱۰ فیلم از سال گذشته اکران شد و درمجموع از تعداد ۲۸ فیلم اکران شده در این فصل ۱۸۹ هزار و ۸۵۵ سانس تعریف شد و فروش گیشه‌های سینما به عدد ۳۰۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسید.

فروش سینمای ایران در فصل بهار چقدر بود؟

فیلم فسیل در این مدت، بسیاری از رکوردها را به نفع خود جابجا کرد. به‌عنوان‌مثال موفق شد تا با گذر از رکورد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب هزارپا، به پرمخاطب‌ترین فیلم یک دهه اخیر سینمای ایران تبدیل شود.

فروش سینمای ایران در فصل بهار چقدر بود؟

سه کام حبس دومین فیلم پرفروش فصل بهار است که اکران خود را از بیست‌وهشت فروردین‌ماه و در قالب اکران فطر آغاز کرد اما موفق شد تا با ۳۴۲ هزار مخاطب و ۱۶ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان رتبه جدیدی را در بین فروش فیلم‌های اجتماعی باز کند.

فروش سینمای ایران در فصل بهار چقدر بود؟

آهنگ دونفره نیز نمایش خود را از عیدفطر آغاز کرد و موفق شد تا با ۳۳۵ هزار مخاطب و گیشه ۱۴ میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومانی، سومین فیلم پرمخاطب بهار باشد.

فروش سینمای ایران در فصل بهار چقدر بود؟

شهر هرت نیز بیش از فیلم‌های دیگر فروش خیره‌کننده داشته است کمدی کریم امینی موفق شد تا در دو هفته انتهایی خرداد، یک رکورد خوب به‌جای گذاشته و با ۲۷۶ هزار مخاطب و فروش ۱۱ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومانی‌اش، به چهارمین فیلم پرمخاطب بهار امسال تبدیل شود. تمام فیلم‌های این فهرست، با نمایش بیش از ۲ ماه موفق شدند تا خود را به این رتبه برسانند اما شهر هرت با دو هفته نمایش موفق شد تا به چهارمین فیلم نخستین فصل سال تبدیل شود.

فروش سینمای ایران در فصل بهار چقدر بود؟

ملاقات خصوصی نیز حسابی خوش درخشید و موفق شد تا در میان فیلم‌های جدید اکران و ۹ فیلم دیگری که از اکران سال گذشته به‌جامانده بودند، بیشتر مخاطب جذب کند و با ۲۵۵ هزار مخاطب و گیشه ۱۲ میلیارد و ۸۷۳ میلیون تومان و البته سالن‌هایی به‌مراتب کمتر از فیلم‌های جدید، پنجمین فیلم پرفروش بهار امسال باشد.

استقبال دو برابری از اکران فیلم‌های فصل بهار ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که سینمای ایران همچون گذشته دارد به مرحله رونق خود دست پیدا می‌کند هرچند حضور شش میلیون مخاطب برای اکران فیلم‌ها نسبت به جمعیت ایران عدد ناچیزی به‌حساب آید اما با مقایسه با تعداد مخاطبین سال قبل می‌توان این نوید را داد که سینمای ملی موفق خواهد شد تا یک‌قدم بیشتر به فرآیند صنعتی‌شدن نزدیک شده و دلگرمی بسیار خوبی برای صاحبان آثاری که همچنان برای تولید و اکران، دچار تردیدهایی هستند را به وجود بیاورد.

کد خبر 669472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.